۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۵۹
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 84782374
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رفع مشکلات شرکت‌های دانش بنیان گلستان اولویت دادگستری استان است

گرگان- ایرنا- رییس کل دادگستری گلستان گفت: حمایت همه جانبه از شرکت های دانش بنیان، رفع مشکلات و چالش های آنها از برنامه‌های اولویت دار این نهاد قضایی استان است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری گلستان ، حیدر آسیابی در نشست با مسوولان شرکت های دانش بنیان این استان افزود: در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان و با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان تلاش برای رفع چالش های پیش روی ۲ واحد از  شرکت های بزرگ دانش بنیان استان آغاز شده است.
وی اظهار داشت: از سال گذشته کار شناسایی و دسته بندی مشکلات و موانع بر سر راه بخش تولید و سرمایه گذاری  را آغاز کردند و ظرفیت دستگاه قضایی استان را برای مرتفع کردن  موانع بکار گرفته ایم.

وی بیان کرد: پارسال بیش از ۴۰۰ مورد بازدید از واحدهای تولیدی استان داشتیم که در همین بازدیدهای میدانی مشکلات زیادی با کمک دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها حل شد.

گلستان از لحاظ برخورداری از فضای اداری و تولیدی شرکت های دانش بنیان در رده ۲۸ و از لحاظ تعداد شرکت با ۳۵ شرکت دانش بنیان در رده بیستم کشور قرار دارد.

به گزارش ایرنا، شرکت‌های دانش‌بنیان براساس دستاوردها و علم روز رشد و توسعه پیدا می کنند و مجلس شورای اسلامی با بررسی قانون جهش تولید دانش‌بنیان را مصوب کرده است که در قانون جدید مصوب مجلس، مزیت‌ها و حمایت‌های متعدد و لازم به لحاظ قانونی، مالی و ساختارهای پشتیبانی برای اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.

گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد که در زمان حاضر ۵۰ شرکت دانش بنیان و ۱۲ شرکت خلاق در این استان فعالیت می کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha