۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84782746
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دعوت ادارات کردستان به صرفه‌جویی در مصرف برق

۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۳۱
کد خبر: 84782746
دعوت ادارات کردستان به صرفه‌جویی در مصرف برق

سنندج- ایرنا- طبق ابلاغ هیات دولت و با هدف مدیریت مصرف برق، ادارات باید مصرف انرژی خود را تا ۳۰ درصد کاهش دهند، در همین راستا همراه با مدیر روابط عمومی شرکت برق استان و تعدادی از خبرنگاران، از چند اداره شهر سنندج به صورت سرزده بازدید صورت گرفت و به ادارات پرمصرف اخطار داده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر اساس مصوبه روز چهارشنبه هیات وزیران مقرر شد ساعات کار تمام ادارات از ۲۱ خرداد تا سوم شهریورماه ساعت ۷ صبح تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه تعیین شود.

شرکت برق کردستان روز پنجشنبه و با هدف کنترل و پایش مصرف برق ادارات، با حضور تعدادی از رسانه‌ها بازدیدی ترتیب داد که البته با توجه به اینکه زمان زیادی تا پایان وقت اداری باقی نمانده بود، امکان بازدید از بیش از سه اداره فراهم نشد.

بازدید از همان محل شرکت برق یعنی سایت اداری (محل استقرار چند اداره) آغاز شد به پیشنهاد مدیر روابط عمومی شرکت برق، ابتدا سرزده وارد اداره کل تامین اجتماعی شدیم که بعد از مشاهده و بازدید از طبقات و اتاق های مختلف آن، کم مصرف توصیف شد.

بعد از آن بلافاصله به اداره کل کمیته امداد امام(ره) رفتیم. کارکنان آن اداره با حالت تعجب فقط نظاره گر حضور ما و دوربین صدا و سیما بودند.

چند فریم عکس از داخل اتاق ها و سالن گرفتم. چراغ اغلب اتاق ها روشن بود. در حالیکه با کنار زدن پرده و استفاده از نور طبیعی آفتاب می‌شد به راحتی نور مورد نیاز اتاق را تامین کرد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع برق استان بعد از راهنمایی و تذکر به تعدادی از کارکنان، لامپ های اضافی را خاموش و به نوعی آنان را متوجه این موضوع کرد که بدون استفاده یا در صورت ضرورت، با استفاده از یک لامپ هم امکان کار کردن با سیستم و رایانه وجود دارد.

وقت تنگ بود و فقط امکان حضور از یک اداره دیگر فراهم بود بعد از اداره کل کمیته امداد(ره)، به پیشنهاد خانم حمیرا مجیدی، مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع برق استان، راهی اداره کل امور مالیاتی استان در خیابان امام(ره) شدیم.

با ورود به داخل سالن طبق همکف، همه چیز مشخص بود. انصافا کم نگذاشته بودند. تقریبا تمام لامپ‌های داخل سالن و اتاق‌ها، روشن بود. بعد از گرفتن عکس و فیلمبرداری دوربین صدا و سیما، راهی طبقات بالا شدیم. تفاوتی نداشت آنجا هم وضعیت به همین منوال بود. خانم مجیدی اظهار تاسف کرد و گفت از پایش‌های صورت گرفته، متوجه شدیم که اداره کل امور مالیاتی پرمصرف است اما بعد از ابلاغ بخش نامه، انتظار داشتیم الکوی مصرف را رعایت کنند که اینگونه نشده است.
 

دعوت ادارات کردستان به صرفه‌جویی در مصرف برق

۷۰۰ اخطار به ادارات پرمصرف در استان

به هرحال بازدیدها به همینجا ختم شد و برای کسب اطلاعات بیشتر، مصاحبه ای با مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق کردستان داشتیم.

کوهسار رسولی تبار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در همین سه چهار روز اخیر و بعد از پایش های انجام شده، ۷۰۰ مورد اخطار به ادارات پرمصرف ابلاغ شده است.

او ادامه داد: طبق بخش نامه هیات دولت، ادارات باید در ساعات اداری، ۳۰ درصد و در ساعات غیراداری، ۶۰ درصد مصرف برق خود را نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دهند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان با بیان اینکه رعایت این ۳۰ درصد، مصرف برق را حدود چهار مگاوات کاهش می دهد، افزود: با این کار، برق صرفه جویی شده به بخش خانگی تزریق می شود تا در این بخش شاهد قطعی نباشیم.

رسولی تبار با اشاره به اینکه شرکت برق بعد از یک بار اخطار، اقدام به قطع برق ادارات پرمصرف می کند، اضافه کرد: در شرکت برق استان اتاق پایش وجود دارد که به صورت روزانه و لحظه‌ای، مصرف برق ادارات پایش و بررسی می شود.

او به این هم اشاره کرد که در حال حاضر یک هزار و ۱۸۲ کنتور هوشمند برق در ادارات نصب شده که در صورت عدم رعایت الگوی مصرف، به صورت خودکار، برق آنها قطع خواهد شد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان مصرف حال حاضر برق استان را در پیک روزانه، ۴۵۶ مگاوات و آن را بیشتر از مدت مشابه سال قبل اعلام کرد و اظهار داشت: اوج مصرف برق روز گذشته حدود ۴۹۲ مگاوات بود که اگر این روند ادامه داشته باشد، احتمال خاموشی برق در بخشی از ادارات وجود دارد.

در حال حاضر ۷۱۲ هزار مشترک در بخش‌های اداری، خانگی، صنعتی و عمومی از خدمات شرکت توزیع برق کردستان بهره مند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha