۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۱۷
کد خبرنگار: 3149
کد خبر: 84783186
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پدر پیوند کبد در ایران: بخشندگی خانواده های اهداکنندگان عضو از جنس الهی است

مشهد- ایرنا- پدر پیوند کبد ایران گفت: انسان اشرف مخلوقات است چرا که خداوند تمام صفات خود را در انسان به دسته گذاشته است و ایثار و بخشندگی خانواده های اهداکننده عضو، منشایی الهی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سید علی ملک حسینی شامگاه پنجشنبه در جشنواره زندگی که به پاسداشت خانواده اهداء کنندگان عضو در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد، افزود: علت اینکه خداوند در زمان خلقت انسان بر خود آفرین گفت این بود که انسان تنها مخلوقی بود که خداوند روح خود را در او دمید و بسیاری از ویژگی ها و خصوصیات خود را در انسان انشا کرد که نمونه بارز این خصوصیات الهی ازجمله بخشش و کرامت، خانواده هایی که اعضای عزیزانشان را  اهدا می کنند، هستند.

وی با بیان اینکه سلامتی بزرگترین نعمت الهی است و باید قدردان این نعمت بود افزود: امیدواریم میزان بیماران مرگ مغزی و میزان نیازمندان عضو کم شود و خداوند به تمامی انسان های سلامتی عطا کند.

 این جراح و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان این که تعداد نیازمندان عضو روز به روز در حال افزایش است، اظهار داشت: باید برای پیوند اعضا به سمت اهدا از سایر فوتی ها مانند فوتی های ناشی از تصادف، سکته قلبی و ... رفت و نباید تنها به اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی بسنده کرد.

وی افزود: بیمارستان منتصریه مشهد بسیار موفق در امر اهدای عضو است و این پتانسیل و ظرفیت را دارد که با دست مردم بیمارستانی وسیع تر ساخته شود و تمام بخش های پیوند عضو در آن متمرکز شود که امید است به زودی به همت مردم عزیز در مشهد مقدس این اتفاق رخ دهد.

پدر پیوند کبد در ایران: بخشندگی خانواده های اهداکنندگان عضو از جنس الهی است


 رییس بیمارستان دیالیز و پیوند اعضا منتصریه از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این همایش گفت: تمامی اعضا و بافت هایی که به بیماران نیازمند پیوند می شود به نوعی یادآور از خودگذشتگی خانواده های ایثارگر و همچنین اهدا کنندگان مرگ مغزی است.

 دکتر محسن علی اکبریان افزود: طی مراحل پیوند اعضاء بیش از ۵۰۰ نیروی فداکار درمان اعم از پزشک، پرستار و سایر کادر درمان در تلاشند تا نجات بخش بیماری باشند که سال ها به دلیل نارسایی عضو، در رنج است.

وی با بیان اینکه این مراسم به پاس قدردانی از افرادی برگزار شده است که بزرگترین تصمیم ها را در سخت ترین شرایط گرفتند، خاطر نشان کرد: پیوند اعضاء تنها منحصر به بیمارستان منتصریه نیست و علاوه بر پیوند های کبد، کلیه و مغز استخوان که در این مرکز انجام می شود، تیم ها و مراکز درمانی مختلفی از جمله امام رضا (ع)، خاتم الانبیاء (ص) و بانک چشم در حوزه های پیوند قلب، ریه، پوست و قرنیه فعالیت می کنند.

رییس بیمارستان دیالیز و پیوند اعضا منتصریه اظهار کرد: از ابتدای شکل گیری واحد فراهم آوری پیوند اعضا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیش از ۴ هزار پیوند کلیه، ۵۰۰ مورد پیوند کبد، ۳۰۰ مورد پیوند مغز استخوان و ۱۰۰ مورد پیوند قلب و همچنین پیوندهای دیگری نظیر پوست و قرنیه انجام شده است.

وی افزود: این آمارها تنها با ایثارگری و گذشت خانواده بزرگ اهدا کنندگان عضو و همت و تلاش تیم های پزشکی و پیوند در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ثمر نشسته و موجب نجات و ادامه زندگی بسیاری از بیماران نیازمند عضو شده است.

دکتر علی اکبریان با اشاره به اینکه مغز محل فرماندهی کل بدن است و فردی که دچار مرگ مغزی شده، سلول های مغز و ساقه مغزش به طور کامل از بین رفته است، ادامه داد: هر چه زمان دریافت رضایت و انجام عمل اهدای عضو زودتر انجام شود، کیفیت ارگان ها بهتر است و از اعضای بیشتری می توان برای نجات جان بیماران نیازمند به عضو استفاد کرد.

وی گفت: به طور متوسط، بیمار مرگ مغزی علیرغم تمام اقدامات مراقبتی، ۹ روز زمان می برد تا به طور کامل فوت کند اما قبل از آن برخی از ارگان ها مانند کلیه ها و یا کبد عملکرد خود را به صورت کامل و یا نسبی از دست می دهند و هر چه زودتر نسبت به انجام اهدای عضو رضایت داده شود، می توان نجاتبخش تعداد بیشتری از بیماران شد.

رییس بیمارستان منتصریه با بیان اینکه اهدا و انجام پیوند عضو می تواند جان بسیاری از بیماران را نجات دهد، افزود: با اقدامات صورت گرفته و همکاری موثر رسانه های گروهی، در حال حاضر فرهنگ اهدای عضو به شکل مناسبی در جامعه شکل گرفته است و عموم مردم که تمایل به دریافت کارت اهدای عضو دارند می توانند با مراجعه سایت بیمارستان منتصریه نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

پدر پیوند کبد در ایران: بخشندگی خانواده های اهداکنندگان عضو از جنس الهی است

به گزارش خبرنگار ایرنا، در پایان این جشنواره از پزشکان و متخصصان پیوند عضو بیمارستان منتصریه و خانواده های اهدا کننده عضو تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha