تمامی کالاهای گروه لوازم خانگی درهرمزگان ملزم به ثبت شناسه کالا هستند

بندرعباس- ایرنا- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از الزامی بودن ثبت شناسه کالا برای تمامی گروه لوازم خانگی در استان خبر داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان عبدالرضا پیروی منش با اعلام این افزود: طبق ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کلیه کالاهای گروه لوازم خانگی ملزم به ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا می باشند که این قانون جهت جلوگیری از ورود و فروش کالاهای قاچاق به فروشگاه ها و انبارهای لوازم خانگی ابلاغ شده است.

وی بیان داشت: ثبت کالا در سامانه جامع تجارت کمک می کند تا کالاهای لوازم خانگی در طول زنجیره تجاری کشور با استفاده از زبان مشترک و واحد مدیریت و رهگیری شوند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان اظهارداشت: تمامی تولید کنندگان، واردکنندگان، عمده فروشان و خرده فروشان کالا شامل طرح شناسه دار شدن لوازم خانگی می باشند.

پیروی منش یادآورشد: کالاهای مشمول شامل تلویزیون، یخچال فریزر، کولر گازی، اسپلیت، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکرو ویو، چرخ خیاطی و جارو برقی می باشد.

وی گفت: تمامی تولید کنندگان و واردکنندگان کالاهای مشمول قانون دریافت شناسه رهگیری کالا باید برای ثبت نام و احراز صلاحیت به سامانه جامع تجارت به آدرسwww.ntsw.ir  مراجعه نموده و سپس برای ثبت اطلاعات و اخذ شناسه وارد سامانه cid.ntsw.ir  شوند.

پیروی منش تاکیدکرد: برای استعلام اصالت لوازم خانگی کافی است که کد دستوری *۴*۷۷۷۷# را شماره گیری و با وارد کردن کد کالا از شناسه کالا استعلام گرفت.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در پایان اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می توانند با اعلام به سامانه تلفنی ۱۲۴ ما را در رصد بازار همیاری نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha