ضرورت توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی در جهت جلوگیری از مدرک‌گرایی

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی در نخستین جلسه این شورا در دولت سیزدهم، بر ضرورت توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی در جهت جلوگیری از مدرک‌گرایی و به بار نشستن خلاقیت و کارآفرینی دانش آموزان تأکید کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا»، با ارائه گزارشی از اقدامات دبیرخانه شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی در دولت سیزدهم و همچنین کارگروه های تخصصی ایجاد شده، گفت: مدرک گرایی از آفات بزرگ برای نظام آموزشی است و نه تنها برای سیستم آموزشی بلکه برای کل جامعه یک آسیب جدی محسوب می‌شود و متأسفانه مدرک تحصیلی، افراد را در جامعه صاحب شأن و منزلتی اجتماعی کرده است.

وی «مهارت گرایی»، را کلیدی برای تمامی قفل‌ها خواند و افزود: توسعه خارج از شعار «آموزش‌های مهارت محور» و دوری از مدرک گرایی به عنوان شاه کلید اشتغال پایدار و حل چالش‌های جامعه محسوب شده و سازمان آموزش فنی و حرفه ای گام های موثری در به بار نشستن این مهم برداشته است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص چالش ها و پیشنهادات دبیرخانه شورای عالی با توجه به وظایف اجرایی پیش بینی شده در قانون، پیشنهادات کارگروه تخصصی صلاحیت حرفه ای در راستای شیوه نامه های تدوین استانداردهای آموزشی، ارزشیابی و شایستگی حرفه ها، اعتبار بخشی سنجش صلاحیت حرفه ای کشور و همچنین آیین نامه آموزش کسب شایستگی های نوآوری و کارآفرینی توضیحات مبسوطی را ارائه کرد که مورد بحث، بررسی قرار گرفت و تصمیم گیری شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه گزارشی از روند آماده سازی تیم ملی مهارت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مسابقات جهانی مهارت در شانگهای چین ارائه کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha