داودی: از دریافتی ۳ میلیاردی فدراسیون وزنه‌برداری چیزی به ورزشکاران نرسید

تهران- ایرنا- وزنه‌بردار ملی‌پوش ایران با اشاره به این‌که فدراسیون وزنه‌برداری تاکنون سه میلیارد تومان بودجه دریافت کرده است گفت: صبحانه به ما یک نان، یک پنیر و گوجه می‌دادند و اگر امکانات خوب بود، دو تخم‌مرغ هم می‌زدند تا املت شود!

به گزارش ایرنا، علی داودی عضو تیم ملی وزنه‌برداری با حضور در برنامه تلویزیونی ورزش و مردم دلایل ترک اردو توسط وزنه‌برداران ملی‌پوش را تشریح کرد و گفت: ما مانند برخی با رسانه‌های ضدانقلاب صحبت نمی‌کنیم. مرادی گفت بچه‌ها گریه می‌کردند. ما بارها سر تمرین گریه کردیم نه به خاطر مسائل فنی بلکه به خاطر کم‌توجهی و بی‌توجهی از لحاظ تغدیه، مکمل و همه مواردی که یک فدراسیون باید دغدغه آن‌ها را داشته باشد. نه این‌که چند ماه به مسابقات گزینشی المپیک مانده و ما باید با فدراسیون وارد جر و بحث شویم که چرا به ما غذا نمی‌دهید؟ چرا ماکارانی با سویا می‌دهید؟ چرا بعد از سه جلسه تمرین که بدن خسته است باید عدس‌پلو بخوریم؟ چرا باید یک کارمند فدراسیون که از لحاظ فنی جایگاهی ندارد برای ما تصمیم بگیرد؟ دو سه روز گذشته نزد صالحی‌امیری(رئیس کمیته المپیک) رفتیم؛ پدرانه با ما صحبت کرد و ان‌شاءالله این مسائل به‌زودی حل می‌شود. من به نمایندگی از بچه‌ها صحبت می‌کنم؛ دلاور مردانی که برای پرچم مقدس جمهوری اسلامی زحمت کشیدند.

وی افزود: علی مرادی می‌گوید حقوق جزو وظایف ما نیست و بقیه فدراسیون‌ها هم نمی‌دهند. بقیه فدراسیون‌ها مکمل نمی‌دهند. این‌ها درست است اما بقیه فدراسیون‌ها امکانات در اختیار بچه‌ها قرار می‌دهند. امکاناتی که باعث می‌شود شاید حتی نیاز به حقوق نداشته باشند. در ورزشگاه آزادی کنار ما خانه کشتی، بسکتبال و ... وجود دارد که باید برود این‌ها را ببیند. نمی‌دانم چرا مرادی می‌گوید آن‌ها از ما بدتر هستند؟ مطمئنم وزنه‌برداری الان بدترین وضعیت را دارد.

ملی‌پوش وزنه‌برداری گفت: او می‌گوید خوابگاه درست شده! بروید وضعیت خوابگاه را ببینید. خوابگاه وزنه‌برداری با دو سه روز اصلا درست نمی‌شود. حداقل یکی دو ماه وقت می‌برد. امسال بحث اعزام به یونان بود که یکتا جمالی هم بنا به دلایلی پناهنده شد. هزینه این اعزام را کمیته ملی المپیک پرداخت کرد. امسال فدراسیون وزنه‌برداری تاکنون ۳ میلیارد پول گرفته اما در اردو هیچ چیزی در اختیار ما نبود این مسائل برای سایر رشته‌ها خنده‌دار است. به هر کسی بگویید می‌خندد. صبحانه به ما یک نان و یک پنیر و گوجه می‌دادند اگر امکانات خوب بود در آن دو تخم‌مرغ هم می‌زدند تا املت شود!

داودی گفت:‌ مرادی فقط می‌خواهد بگوید که وضعیت خوب است. او می‌گوید بچه‌ها تحمل کنند و به جای این‌که سه روز ماهیچه بخورند دو روز بخورند! ما حداکثر نمی‌خواهیم. کف حداقل‌ها را می‌خواهیم. وضعیت افتضاح است. دست به دامن همه مسؤولین می‌شوم تا کمک کنند، پدر و مادرها برای بچه‌ها وقت گذاشتند که امروز به تیم ملی رسیده‌اند و با این شرایط روبه‌رو می‌شوند.

عضو تیم ملی وزنه‌برداری افزود: این ۵۰ درصد بودجه بوده و ما کلا ۱۵ روز در اردو بودیم. غذایی که به ما می‌دادند بعید می‌دانم بیشتر از ۵۰ میلیون شده باشد. از طرفی چندین بار ما را شورش‌گر خطاب کردند. سال ۲۰۱۷ علی هاشمی در آمریکا پرچم مقدس کشور ما را بالا برد. برای اهدای مدال خانمی با او می‌خواست دست بدهد که امتناع کرد. همین موضوع باعث شد مقام معظم رهبری واکنش نشان بدهد و آن را کاری ارزشی تلقی کند. ارزش‌های نظام برای همه ما مهم است و احترام می‌گذاریم. برای این‌که پرچم مملکت بالا برود، زحمت می‌کشیم. سخت است که بعد از این همه تمرین این‌طور به ما کم لطفی شود. مرادی سر تمرین گفت شرایط همین است. نمی‌خواهید بفرمایید بیرون. خداحافظ شما!

داودی ادامه داد: آیا این برای جوانی که ثانیه‌های طلایی زندگی‌اش را در ورزش گذاشته و از خانواده‌اش دور شده قشنگ است؟‌ ما مشکلی با برخواه سرمربی تیم ملی نداشتیم که او برکنار شده و می‌گویند بی‌حرمتی شده است. اتفاقا کاملاً هماهنگ بودیم و تمرینات را پیگیری می‌کردیم اما الان رقبا از ما جلو افتاده‌اند. از لحاظ فنی بیشتر تمرین می‌کنیم اما از لحاظ کیفیت اردوها، بحث مکمل‌ها، غذا، ریکاوری، ماساژور و... ممکن است آسیب ببینیم و افت کنیم. وقتی زیرساخت‌ها ضعیف باشد از رقبا عقب می‌افتیم. الان گزینشی المپیک است و با مرادی در مورد مشکلات خیلی جزئی مانند غذا صحبت می‌کنیم.

داودی با تاکید بر این که می خواستند با زدن وزنه ۲۵۰ کیلیویی، پادش ۲۰۰ هزار تومانی به من بدهند، ادامه داد:  قبل از المپیک به مرادی گفتیم کولرها خراب است در اوج فشار روحی و روانی در گرما می‌خوابیدیم. الان طوری شده ورزشکار به مسابقه می‌رود و می‌آید مرادی هر طور دوست دارد پاداش می‌دهد. هیچ انگیزه‌ای نیست. من ۱۹ سالم بود می‌خواستم ۲۵۰ کیلو دوضرب بزنم. خنده‌دار است خورشیدی به من گفت حاج‌آقا گفته بزن ۲۰۰ هزار تومان جایزه می‌دهم! در صورتی که با همان ۲۵۰ کیلو می‌توانستم در مسابقات بزرگسالان جهان مدال بگیریم این‌ها درد است. خواهش می‌کنم مسؤولان کمک کنند وضعیت‌مان خیلی بد است هر چقدر می‌گوییم مرادی می‌گوید شورشی، او پیشکسوت ما است قهرمان بوده و احترامش واجب است. بحث شخصی نداریم.

وی افزود: از سال ۲۰۱۵ در اردوهای تیم ملی بودم دو سال اول واقعا خوب بود اما هر چه جلوتر رفتیم، بدتر شد و انگار راه نداشت که این‌جا بمانیم. واقعا تحت فشار هستیم مسابقات نزدیک است اما مرادی یک قدم برنداشته می‌خواهد حقوق را قطع کند اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که اعلام کرد نفرات مشخص شوند حقوق‌ها را پرداخت می‌کنیم. راه برون‌رفت این است که مرادی ما را درک کند او واقعاً ما را درک نمی‌کند. آیا با صحبت‌های او قانع شدید؟

عضو تیم ملی وزنه‌برداری عنوان کرد: ما هیچ وقت کم‌کاری نمی‌کنیم. سرمربی همیشه ما را به آرامش دعوت کرده اما ببینید چقدر وضعیت خراب است خود برخواه هم آرامشش تمام شد. واقعا مشکلات سخت نیست اما انگار مرادی نمی‌خواهد آنها را حل کند. خواهش می‌کنم مسؤولان وارد عمل شوند ما ۲۰ نفر بودیم یک ماساژور داشتیم. فیزیوتراپ نداشتیم و مکمل به ما نمی‌دادند. یا ارزان‌ترین مکمل‌ها را می‌دادند قبلا می‌گفت مکمل اصلا وظیفه ما نیست. بعد گفت بودجه‌ها را خرج تغذیه، مکمل، اردوها و اعزام می‌کنیم. خیلی از اعزام‌ها را که صالحی‌امیری انجام می‌دهد. مکمل هم نمی‌دهند حقوق هم نمی‌دهند. غذا هم که در پایین‌ترین کیفیت قرار دارد. اصلا مکمل ندهند آیا مشکل ما فقط مکمل است؟ سال‌های گذشته فدراسیون می‌داده و الان نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده؟ من سه ماه قبل از المپیک حقوق گرفتم. من فقط روزی یک میلیون خرج غذایم است. فقط روزی ۵ وعده غذای پروتئینی می‌خورم. تازه کم آن را حساب می‌کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha