۲۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84783585
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه گنبد: شورای حکام با صدور قطعنامه علیه ایران مشروعیتش را زیر سوال برد

گنبدکاووس- ایرنا - امام جمعه گنبدکاووس گفت: صدور قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران مغرضانه بوده و این شورا با این اقدام مشروعیت خود را زیرسوال برد چراکه مسیر ایران بسیار روشن و همکاری آن فراتر از پادمان های آژانس بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مردم گنبدکاووس افزود: این اقدام آژانس و موارد  مشابه در سنوات گذشته  از نظر انقلابیون کشورمان مغرضانه بوده و همکاری با این نهاد دست نشانده، دیگر به صرفه نیست.

وی افزود: رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی خود از نیروهای اسرائیلی است و با اینکه تاکنون تعدادی از دانشمندان هسته‌ای ما ناجوانمردانه به شهادت رسیدند اما این آقا یکبار هم این جنایات را محکوم نکرده است.

حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌ای و مطلع شدن از حد رشدهای هسته‌ای ایران نشان می‌دهد که آژانس بین المللی دست نشانده و اربابان آن نمی‌خواهند جمهوری اسلامی از مزایای قابل توجه انرژی هسته‌ای بویژه درحوزه پزشکی بهره‌مند شود.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد در دنیای امروز حقوق ملت‌ها برای برخورداری از علوم و تکنولوژی مهم نیست و تنها قدرت مهم و تعیین کننده است بنابراین جمهوری اسلامی هم در راستای منویات رهبر معظم انقلاب باید قدرتمند باشد تا بتواند از حقوق خود دفاع کند. 

به گزارش ایرنا، قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی عضو برجام و ایالات متحده علیه ایران، چهارشنبه شب هفته جاری با ۳۰ رای موافق، ۲ رای مخالف روسیه و چین و سه  رای ممتنع هند، پاکستان و لیبی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به تصویب رسید.

خطیب جمعه گنبدکاووس در بخش دیگری از سخنان خود به برخی نکات مهم فرمایشات مقام معظم رهبری در سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی و نیز در دیدار با کارگزاران حج اشاره کرد و برلزوم توجه و بکارگیری منویات معظم له توسط همه اقشار جامعه و مسوولان تاکید کرد.

حجت الاسلام ترابی با محکوم کردن نمایش یک فیلم ضد شیعی و هتک حرمت به ساحت پیامبر (ص) و امام رضا(ع) و اهدای جایزه جشنواره "کن" فرانسه به یکی از بازیگران آن، گفت: این فیلم که با اهداف سیاسی و شکستن حرمت عفاف و حجاب بانوان ساخته شد، هیچ خللی در اعتقادات مردم ایران نسبت به پیامبر و اهل بیت ایشان ایجاد نمی‌کند.

وی  نسبت به افزایش سرقت‌های کابل برق و مخابرات در گنبدکاووس ابراز گله‌مندی کرد و با قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی در دستگیری سارقان، از دستگاه قضایی این شهرستان خواست تا برخورد شدیدی به سارقان که خسارات زیادی به بیت المال و مردم وارد می‌کنند، داشته باشد.

حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: هم اکنون افزون بر ۱۰۰ واحد خرید ضایعات، بدون داشتن پروانه کسب در گنبدکاووس فعال و اقدام به خرید اموال مسروقه می‌کنند که اتاق اصناف و انتظامی باید آنها را پلمب کنند.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha