پشتیبانی قاطع پارلمان اروپا از پیشنهاد عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا

تهران- ایرنا - رئیس پارلمان اروپا از حمایت قاطعانه این پارلمان از پیشنهاد نامزدی اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا خبر داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری «رویترز»، «روبرتا متسولا» رئیس پارلمان اروپا در اجلاس امروز دموکراسی کپنهاگ از حمایت قاطع این پارلمان از پیشنهاد اوکراین جهت بدست آوردن موقعیت نامزدی برای پیوستن به اتحادیه اروپا خبر داد. 

روبرتا متسولا در مصاحبه با خبرنگاران خاطرنشان کرد: «پارلمان اروپا قاطعانه از پیشنهاد اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا پشتیبانی می کند.»

پیش تر پارلمان اروپا با ٦٣٧ رای مثبت، ١٣ رای مخالف و ٢۶ رای ممتنع درخواست اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا را پذیرفته بود. 

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین  از اتحادیه اروپا خواست با عضویت فوری کشورش در این نهاد از طریق رویه خاص موافقت کند. 

در نامه‌ای که توسط روسای جمهور کشورهای عضو اتحادیه اروپا امضا شد؛ آمده بود: «ما، روسای جمهور بلغارستان، چک، استونی، لتونی، لیتوانی، لهستان، اسلواکی و اسلوونی که از اعضای اتحادیه اروپا هستیم قویا باور داریم که اوکراین مستحق دریافت الحاق فوری اتحادیه اروپا است.» 

پذیرفتن تقاضای اوکراین توسط پارلمان اروپا به معنی عضویت کی‌یف در این اتحادیه نبود بلکه این رای گیری روند پیوستن اوکراین را آغاز کرد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha