رابطه جمهوری اسلامی ایران با آژانس انرژی اتمی نیازمند بازنگری است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: رابطه جمهوری اسلامی ایران با آژانس انرژی اتمی نیارمند بازنگری‌های کارشناسانه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی روز جمعه اراک، افزود: آژانس انرژی اتمی قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران صادر کرده و به غیر از چند کشور از جمله چین و روسیه بقیه کشورها به این قطعنامه رای داده‌اند.

وی ادامه داد: آژانس انرژی اتمی پس از سفر مدیرکل این آژانس به اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران قطعنامه صادر کرده و از طرفی اسرائیل نیز گفته به زودی خبرهایی در خصوص ایران منتشر می‌کند.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: دولت و شورای عالی امنیت ملی باید بررسی کنند و رابطه جمهوری اسلامی با آژانس انرژی اتمی را پایین بیاورند.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: اسرائیل که با آژانس انرژی اتمی هیچ‌گونه رابطه‌ای ندارد و در مدت ۴۰ سال گذشته به ساخت بمب اتم مشغول است برای آژانس تعیین تکلیف می کند.

وی اظهار داشت: اسرائیل چون مزدور آمریکا و غرب است به حرفش گوش می‌دهند و جمهوری اسلامی ایران که می خواهد روی پای خود بایستد و استقلال داشته باشد با کارشکنی‌ها از جمله صدور قطعنامه از طرف آژانس انرژی اتمی مواجه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با یادآوری آغاز هفته جهاد کشاورزی از بیست و یکم خرداد ماه گفت: امنیت غذایی، عزت و شرف کشور بستگی به بخش کشاورزی دارد و دولت باید برای تقویت این بخش برنامه‌ریزی کند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها یک میلیون تن کلزا باید در کشور تولید می‌شد که اکنون ۲۵۰ هزار تن تولید شده و بقیه نیاز کشور باید از خارج تامین شود. 

وی با انتقاد از شیوه‌های آبیاری‌های سنتی در حوزه کشاورزی توضیح داد: بهره برداری از آب در بخش کشاورزی تنها ۳۵ درصد است و ۶۵ درصد آب در این بخش هدر می‌رود و اصلاح این شرایط تنها با استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری امکان‌پذیر است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: اکنون باید پنج تا ۶ میلیون تن گندم برای تامین این محصول در کشور وارد شود و ۸۰ درصد روغن نباتی کشور از خارج تامین می شود و نیاز است مردم صرفه جویی در مصرف این محصولات را در دستور کار خود قراردهند.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: نیاز است برای تامین مرغ مورد نیاز کشور ماهانه ۱۵۰ هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای پرورش طیور انجام و نهاده‌های مورد نیاز آن تامین شود.

آیت الله دری نجف آبادی با یادآوری اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها در کشور افزود: در صورت عدم اجرای این طرح امسال باید ۲۱ میلیون دلار ارز ۴۲ هزار ریالی برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تامین می‌شد.

وی با یادآوری آغاز هفته محیط زیست خاطرنشان کرد: جانمایی صنایع بزرگ از جمله پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه در غرب اراک اشتباه بوده و این مهم موجب آلودگی هوای این شهر شده‌ است.

امام جمعه اراک گفت: وزش باد همواره از سمت غرب به سمت شرق است و باید این صنایع در قسمت شرقی اراک و در محل فرودگاه این شهر ساخته می‌شد.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: هوای آلوده، غذای آلوده و آب آلوده مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها را کاهش می‌دهد و موجب بروز بیماری و سرطان در جامعه می‌شود.

گرامی داشت هفته کرامت، میلاد باسعادت امام رضا(ع) و رحلت حجت الاسلام سید محمود دعایی از دیگر محورهای خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اراک بود.

نماز عبادی سیاسی روز جمعه در ۲۳ نقطه استان مرکزی برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha