۲۱ خرداد ۱۴۰۱، ۵:۳۵
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84783969
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فشار آلمان بر صربستان/ پیوستن به تحریم روسیه شرط پذیرش ورود به اروپاست  

تهران- ایرنا- اولاف شولتس صدراعظم آلمان در دیدار روز جمعه با همتای صرب خود، اشاره کرد که صربستان باید به اقدام متعادل بین اتحادیه اروپا و روسیه پایان داده و در صورتی که برای پیوستن به اتحادیه اروپا جدی است، تحریم‌های این اتحادیه را اخذ کند.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از بلومبرگ، شولتس در بلگراد پس از دیدار با الکساندر ووچیچ رئیس جمهوری صربستان، گفت: انتظار ما این است که همه کسانی که نامزد عضویت در اتحادیه اروپا هستند از این تحریم ها حمایت کنند.

وی  در جریان کنفرانس خبری مشترک به رئیس جمهوری صربستان گفت: این یک جنگ وحشتناک و بی معناست که برای دیدگاه امپریالیستی روسیه آغاز شده به همین دلیل است که اتحادیه اروپا و همه ما در همبستگی با اوکراین و کمک به دفاع از خود در برابر این حمله متحد شده‌ایم.  

شولتس ادامه داد: حتی وقتی که سلاح‌ها ساکت باشند هم تحریم‌ها به سادگی از بین نمی‌روند. روسیه باید با اوکراین به تفاهم برسد.

صربستان که تقریباً به طور کامل به نفت و گاز روسیه وابسته است، به عنوان یکی از اعضای ناتو از سوی کشورهای اروپایی برای تحریم روسیه تحت فشار قرار گرفته است.

الکساندر ووچیچ رئیس‌جمهوری صربستان اخیراً در اظهاراتی گفته که تحریم روسیه هزینه بسیاری برای صربستان به همراه دارد اما این کشور در جهت سیاست‌های اتحادیه اروپا حرکت می‌کند.

قرارداد ۱۰ ساله تامین گاز صربستان از سوی شرکت گازپروم روسیه در پایان ماه مه به پایان رسید اما دو کشور قرارداد خود را سه سال دیگر نیز تمدید کردند.

ووچیچ اواخر ماه گذشته پس از گفت وگویی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد؛ روابط دو کشور در تامین گاز صربستان همچنان پابرجاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha