۲۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۳۵
کد خبرنگار: 2142
کد خبر: 84784270
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی پایاب سد زاگرس گیلانغرب وارد مدار تولید میشود

قصرشیرین - ایرنا- معاون حفاظت , بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی در پایاب سد زاگرس شهرستان گیلانغرب جهت کشت دوم تابستانه اختصاص یافت و وارد مدار تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علی مرادی» روز شنبه در جلسه کارگروه آب و کشاورزی گیلانغرب، افزود: این تصمیم  به علت کاهش منابع آبی و کم شدن ذخایر پشت سدها در نتیجه کاهش نزولات آسمانی اتخاذ شده و این اجازه تنها جهت کشت ۷۰ درصد ذرت دانه ای و ۳۰ درصد ذرت علوفه ای داده شده است.

وی اظهار داشت: در پایاب ۲ سد سراب و مخزنی نیز هرگونه کشت دوم ممنوع است.

فرماندار گیلانغرب نیز با گفت: از مجموع ۸۶ میلیون مترمکعب ظرفیت سدهای این شهرستان هم اکنون  ۴۸ میلیون متر مکعب پشت سدها آب موجود است.

«وحید محمدی» افزود: برنامه کشت پاییزه در سطح چهار هزار هکتار تدوین شده که با توجه به نصف شدن ذخایر موجود در پشت این سه سد حفظ آب باقیمانده جهت تامین آب کشت پاییزه ضروری است و تعاونی های آب بران باید در زمینه مصرف آب کمک کنند تا شرایط بحران پشت سرگذاشته شود و کشت پاییزه با مشکل مواجه نشود.

شهرستان گیلانغرب ۴۱ هزار اراضی کشاورزی و باغی دارد و سالیانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می شود.

سد زاگرس در گیلانغرب با ظرفیت ۶۰ میلیون متر مکعب ذخیره آب چهار هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان های گیلانغرب و قصرشیرین را تحت پوشش قرار می دهد که تاکنون از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی پایاب در حوزه گیلانغرب یک هزار و ۷۵۰ هکتار آن به بهره برداری رسیده است.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha