اعدام در آتش بس و اَبَرخشکسالی در هند
اعدام کف خیابان

تهران- ایرنا- یکم فوریه ۱۹۶۸. رئیس پلیس ملی ویتنام جنوبی، عضو مظنون ویت کنگ را در دومین روز از «حمله تت» اعدام می‌کند.

حمله تت، رشته عملیات نظامی است که از ۳۰ ژانویه ۱۹۶۸ همزمان با عید سال نوی ویتنامی شروع و تا تابستان ۱۹۶۹ در نواحی مختلف ویتنام جنوبی ادامه یافت.

طی این حملات، ارتش ویتنام شمالی به همراه ویت کنگ‌ها، تهاجمات گسترده‌ای را به اغلب شهرهای بزرگ ویتنام شروع کردند. این حملات ارتش‌های ویتنام جنوبی و آمریکا را غافلگیر کرد زیرا قرار بود در عید تت، آتش‌بس برقرار شود. در عرض یک روز خیابان‌های سایگون تبدیل به میدان جنگ شد و دوهفته زمان برد تا ارتش ویتنام جنوبی و آمریکا موفق به بازپس‌گیری شهر شوند.

اگرچه این حملات از نظر نظامی با موفقیت زیادی همراه نبود اما پهنا، شدت و پوشش خبری وسیع آن در سطح جهان و به‌ویژه داخل آمریکا، افکار عمومی را به‌سرعت علیه دولت آمریکا بسیج کرد. تظاهرات ضدجنگ در آمریکا پس از این حملات رونق گرفت.

ابرخشکسالی هند و کودک رو به مرگ

اعدام در آتش بس و اَبَرخشکسالی در هند
تهیه عکسی با بیشترین همراهی عاطفی 

۱ ژانویه ۱۹۶۷. کودک یک و نیم ساله در بیهار هند. گرسنگی ناشی از قحطی، طفل معصوم را به این حال‌ و روز انداخته است.

جراردکلین، این عکس را در ماموریتی برای سازمان نویب گرفته است. نویب یک تشکل هلندی است که کارش کمک به توسعه جوامع است. کلین به هند گسیل شد تا قحطی ناشی از ابرخشکسالی سال ۱۹۶۶ در ایالت بیهار هند را مستند کند.

 از او خواسته شد تا تصاویری تهیه کند که بیشترین همراهی عاطفی را در مخاطبان به وجود آورد چرا که قرار بود از این عکس‌ها در یک کمپین جمع‌آوری کمک مالی استفاده شود. کلین با اتومبیل در حال پرسه‌زدن در مزارع خشک بیهار بود که با این پسرک بسیارگرسنه و نحیف روبرو شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha