استاندار خراسان شمالی: حمایت از تولیدکنندگان داخلی ضروری است

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: حمایت از تولیدکنندگان داخلی ضروری است و این امر موجب جایگزینی برند خارجی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز یکشنبه در هفتاد و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه اگر ما بتوانیم این نگاه و باور را اصلاح کرده و به تولیدات داخلی اعتماد داشته باشیم به طور یقیتن موفق تر عمل خواهیم کرد افزود: در طراحی پوشاک هم برای بانوان و هم برای آقایان باید به مسئله زیبایی در کنار رعایت شئونات دینی و اسلامی توجه شود.

وی گفت: اگر بر مبنای باورها و اعتقادات حرکت کنیم مسیر بنیادین را در راستای اصلاح فرهنگی پیش خواهیم گرفت.

وی در ادامه به اجرای سرود «سلام فرمانده» به عنوان یک مسیر بنیادی و نهادینه اشاره کرد و گفت: در حوزه پوشاک و لباس هم می توانیم به این مهم دست یابیم.

دغدغه مندان حوزه عفاف و حجاب فروشندگان هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: هم اکنون بازاریان دغدغه مندان حوزه عفاف و حجاب هستند زیرا برخی از آنها تا مرز ورشکستگی رفتند و این امر موجب شده تا پوشاک اسلامی زنان را از حیطه کاری خود خارج کنند.

تقی صادقی گفت: همچنین طراحان و تولیدکنندگان پوشاک نیز به دلیل حمایت نشدن آنها و ناپایداری بازار دچار مشکلاتی شدند که این امر نیازمند حمایت دستگاه ها را می طلبد.

وی افزود: با ایجاد نمایشگاه ها ، سفارش فرم های اداری و تسهیلات کم بهره می توان بخشی از دغدغه این تولیدکنندگان کم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha