اماکن‌ ورزشی با هدف تقویت ‌منابع‌مالی به هیات‌های‌ورزشی واگذار می شود

سمنان- ایرنا- معاون‌حقوقی، امورمجلس و هماهنگی‌استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: ۱۰ هزار مکان ورزشی عمومی با هدف تقویت رشته های ورزشی و تامین منابع مالی در اختیار هیات های ورزشی قرار می‌گیرد.

بنیامین شکوه فر شامگاه یکشنبه در حاشیه اختتامیه جشنواره رسم جوانمردی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: هیات های ورزشی باید به دنبال افزایش ظرفیت های اقتصادی و مالی خود در کنار کمک های وزارت ورزش و جوانان باشد که در این راستا اماکن ورزشی به صورت اجاره در اختیار هیات های ورزشی قرار می گیرد.

وی افزود: حمایت های وزارت ورزش و جوانان از هیات های ورزشی با استفاده از ظرفیت ۱۰ هزار مجموعه ورزشی کشور و بهره بندی هیات ها در راستای تقویت رشته های ورزشی خود و ایجاد منابع مالی در دستور کار است.

معاون‌حقوقی، امور مجلس و هماهنگی‌ استان‌های وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: حمایت های مالی باشگاه داران و مربیان متضرر از شرایط کرونا در دستور کار است همچنین تسهیلات کم بهره با هدف ایجاد اشتغال ورزشی به خصوص در مناطق کم برخواردار صورت می گیرد.

شکوه فر اظهارداشت: مناسب سازی ظرفیت های ورزشی برای بانوان با انجام آمایش سرزمین در حوزه ورزش در راستای افزایش استفاده و بهره برداری ورزشی بانوان در دست اقدام است.

وی افزود: آمایش سرزمین ورزشی در کشور به صورت علمی با بررسی فضاهای ورزشی استان ها، توانمندی جسمی و ژنتیکی ورزشکاران با تمرکز بر سوابق و توانمندی های ورزشی استان ها در راستای توزیع امکانات ورزشی مناسب صورت می گیرد.

معاون‌حقوقی، امور مجلس و هماهنگی‌ استان‌های وزارت ورزش و جوانان یادآورشد: مقدمات آمایش سرزمین ورزشی با تمرکز بر حوزه استعدادیابی تا اواسط فصل تابستان به صورت رسمی ارائه می شود.

معاون‌حقوقی، امورمجلس و هماهنگی‌ استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: مسئولان کشور در هر جایگاهی موظف به تواضع و رعایت صداقت با مردم هستند.

شکوه فر با اشاره به امتناع ورزشکاران ایرانی از بازی در مقابل نماینده های ورزشی کشورهای ستمگر بیان کرد: جایگاه ورزشکارانی که پس از سال ها تلاش و تمرین در عرصه های بین المللی حضوردارند اما به دلیل دفاع از مظلومان و حق خواهی از بازی در مقابل ورزشکاران کشورهای ستمگر خودداری می کنند، قابل ارزیابی نیست.

وی با اشاره به شخصیت والای شهیدان دانشگر و سردار سلیمانی گسترش فضای جوانمری و شهیدپروری را وظیفه اصلی وزارت ورزش و جوانان و مدیران دانست و یادآورشد: طرح های عمرانی ورزشی نیمه کاره استان سمنان با تخصیص اعتبار در سال جاری و ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد و با توجه به وجود فضای همیاری و همدلی درورزش استان، سمنان به عنوان قطب ورزش کشور مطرح خواهد شد.

شکوه فر گفت و گو با ورزشکاران و حل مشکلات آنان، بازدید از مجموعه ورزشی جانبازان سمنان و پیشبرد فعالیت های عمرانی این مجموعه ورزشی و جلسه هم اندیشی با روسای هیات های ورزشی استان سمنان را از اهداف سفر یک روزه به سمنان برشمرد.

وی وضعیت ورزشی استان سمنان را مطلوب برشمرد و اضافه کرد: امام علی(ع) اصل اساسی جوانمردی و مروت بودند و بر معیارهای مهم وفاداری، صداقت، امنیت، تواضع و سخاوتمندی به عنوان ویژگی جوانمردی تاکید می کند. 

به گزارش ایرنا، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره رسم جوانمردی استان سمنان با حضور مدیران ارشد استانی و ورزشی برگزار شد. در این مراسم از ۳۹ مربی، ورزشکار، پیشکسوت ورزشی و خانواده شهدا و ورزشکاران تجلیل شد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha