۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۰۳
کد خبر: 84787326
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی سمنان به دلیل وزش باد شدید و گرد و خاک هشدار زرد داد

سمنان- ایرنا- اداره‌کل هواشناسی استان سمنان بر اساس پیش بینی ها به دلیل وزش باد شدید و گرد و خاک برای غالب نقاط استان هشدار زرد اعلام کرد.

ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز دوشنبه به ایرنا گفت: با توجه به تشکیل متناوب توده های گرد و خاک در کشورهای همسایه و در مناطق کویری داخل ایران و انتقال گرد و خاک و غبار به استان و افزایش موج فشاری و وزش باد شدید و گرد و خاک، هشدار زرد اعلام می کند.
وی ادامه داد: هشدار زرد هواشناسی استان سمنان تا اواخر وقت جمعه بیست و هفتم ۱۴۰۱ است.
مصطفوی،  احتیاط در تردد در محورها، خودداری از توقف و تردد در زیر درختان کهنسال و خشک و ساختمان‌های در حال ساخت، استحکام سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها به دلیل باد شدید مهمترین توصیه ها برای روزهای آینده است.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به اینکه از امروز حضور توده غبار و افزایش تدریجی غلظت غبار و آلاینده های جوی پیش‌بینی می‌شود، گفت: هشدار زرد به دلیل تداوم غبارآلودگی و کاهش کیفیت هوا با افزایش نسبی غلظت آلاینده های جوی در برخی ساعات به ویژه بعدازظهر و شب با وزش باد شدید و گرد و خاک ، همراه است.
وی یادآور شد: پرهیز از تردد غیرضروری در فضای باز به ویژه برای گروه های حساس، سالمندان و خردسالان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی ، خودداری از ورزش در فضای باز، از دیگر توصیه‌ها برای روزهای آینده است.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: افزایش چهار تا ۶ درجه سانتیگراد دمای هوا طی روزهای آینده پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش ایرنا، استان سمنان در سال‌های گذشته در طول سال کمتر از انگشتان دست درگیر آلودگی هوا از نوع ریزگرد و غلظت غبار آن هم در فصل بهار بود، اما امسال از همان روزهای‌آغازین سال ۱۴۰۱ هوای غبارآلود را تجربه کرد و اکنون که در اواخر  فصل بهار هستیم همچنان با هوای آلوده مواجه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha