۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۱۳
کد خبرنگار: 891
کد خبر: 84787378
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مکرون خواستار ارزیابی مجدد قانون برنامه‌ریزی نظامی شد

تهران- ایرنا- رئیس جمهور فرانسه با اشاره به شرایط و تبعات جنگ در اوکراین، خواهان ارزیابی مجدد قانون برنامه‌ریزی نظامی این کشور شد.

به گزارش ایرنا به نقل از لو فیگارو، امانوئل مکرون روز دوشنبه در جریان افتتاحیه نمایشگاه تسلیحات زمینی Eurosatory اظهار داشت: این قانون باید برای تطبیق تجهیزات با تهدیدات در پس زمینه جنگ در اوکراین مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد.

قانون مورد اشاره به برنامه‌ریزی نظامی جمهوری فرانسه برای سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ اشاره دارد.

مکرون اضافه کرد: من از وزیر نیروهای مسلح و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فرانسه خواستم که در هفته‌های آتی این قانون را در زمینه ژئوپلیتیکی ارزیابی مجددی داشته باشند.

رئیس جمهور فرانسه گفت: با توجه به اینکه کشورمان وارد یک اقتصاد جنگی شده است، معتقدم که در دراز مدت خودمان را سازماندهی کنیم.

لیتوانی آماده خرید توپخانه سزار فرانسوی

فرانسه و لیتوانی در حاشیه نشست وزیران دفاع این ۲ کشور در نمایشگاه دفاعی Eurosatory نامه‌ای مبنی بر خرید اسلحه‌های فرانسوی خودکششی سزار امضا می‌کنند.

شبکه خبری فرانس ۲۴ اعلام کرد: سباستین لکورنو (Sébastien Lecornu) وزیر نیروهای مسلح فرانسه امروز با همتای لیتوانیایی خود آرویداس آنوسوسکاس (Arvydas Anusauskas) به مناسبت افتتاح این نمایشگاه در شمال پاریس ملاقات می‌کنند.

همتای لیتوانیایی وی در توییتر گفت: ما در مورد ظرفیت‌سازی نیروهای مسلح بحث و همچنین اولین نامه مبنی بر قصد خرید اسلحه هویتزر ۱۵۵ میلی‌متری فرانسوی سزار برای لیتوانی را امضا می‌کنیم.

در این گزارش آماری از تعداد اسلحه‌های خودکششی که لیتوانی قصد خرید آنها را دارد سخن به میان نیامده است.

فرانس ۲۴ یادآوری می‌کند که این تصمیم در حالی اتخاذ می‌شود که این کشور بالتیک عضو اتحادیه اروپا و ناتو، با توجه به تهاجم روسیه به اوکراین و نگرانی‌هایی که این کشور برای دفاع از خود ایجاد می‌کند، تصمیم گرفته است بودجه دفاعی خود را برای سال ۲۰۲۲ به میزان ۳۰۰ میلیون یورو افزایش دهد و آن را به ۱.۵ میلیارد یورو برساند.

به گفته وزارت نیروهای مسلح فرانسه، روابطی که لیتوانی و فرانسه را از نظر دفاعی متحد می‌کند بسیار محکم است و در هفته‌های آینده، در شرایط ژئوپلیتیک ضعیفی که در اروپا تجربه می‌کنیم، بیشتر توسعه خواهد یافت.

فرانس ۲۴ اضافه می‌کند که درگیری در اوکراین یادآور نقش توپخانه در درگیری‌های شدید است و در این چارچو فرانسه ۶ اسلحه سزار به همراه هزاران گلوله را در پایان آوریل به کی‌یف تحویل داد.

سزار یک توپ ۱۵۵ میلی‌متری سوار بر کامیون است که قادر است شش گلوله در دقیقه در برد ۴۰ کیلومتری شلیک کند.

فرانسه دارای ۷۶ نسخه از این سلاح است و تاکنون نزدیک به ۳۰۰ نسخه به هفت کشور (عربستان سعودی، دانمارک، اندونزی، تایلند، جمهوری چک، مراکش و بلژیک) فروخته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha