کانتینرهای روغن پایه در بندر شهید رجایی گازوئیل قاچاق از آب درآمد

بندرعباس- ایرنا- رییس کل دادگستری هرمزگان از کشف یک محموله ۱۱۰ هزار لیتری سوخت قاچاق در بندر شهید رجایی بندرعباس خبر داد و گفت: این محموله قرار بود روغن پایه باشد اما گازوئیل از آب درآمد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی قهرمانی دوشنبه شب در تشریح این خبر به رسانه ها اظهار داشت: محموله کشف شده شامل هشت دستگاه کانتینر حاوی سوخت قاچاق از نوع گازوییل بود که به عنوان روغن پایه اظهار شده و قرار بود به یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس ارسال شود.

وی افزود: این محموله با هماهنگی مقام قضایی و توسط نیروهای یگان حفاظت اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان شناسایی و توقیف شد و با توجه به اینکه کالای اظهار شده (روغن پایه) با کالای مکشوفه (گازوئیل قاچاق) مغایرت داشت احتمال قاچاق سازمان یافته و قاچاق از طریق مبادی رسمی در این خصوص قابل بررسی است.

رییس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: قاچاق این محموله بزرگ سوخت در محدوده منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی انجام شده و به منظور بررسی ابعاد مختلف موضوع جهت شناسایی، دستگیری و برخورد با متخلفین، ضمن صدور دستورهای ویژه قضایی، پیگیری پرونده به فرماندهی انتظامی و پلیس آگاهی بندرعباس ارجاع شده که نتایج آن پس از تکمیل روند تحقیقات، اطلاع رسانی خواهد شد.

منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در فاصله ۱۵ کیلومتری خروجی غربی شهر بندرعباس واقع شده که با داشتن روابط دریایی و مبادله کالا با ۸۰ بندر معروف بین المللی و ۲۱ خط کشتیرانی لاینر، بیش از یک سوم تجارت دریایی ایران را پشتیبانی می کند.

این بندر با وسعت ۴هزارو ۸۰۰ هکتار در مرکز کریدور ترانزیتی شمال-جنوب واقع شده و بزرگترین و پیشرفته ترین پایانه های کانتینری کشور را در اختیار دارد و ۹۰ درصد کالای کانتینر کشور، ۷۰ درصد ترانزیت و ۵۵ درصد صادرات و واردات بنادر کشور از این بندر جابجا می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha