اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای حل مشکل عشایر قم

قم ـ ایرنا ـ استاندار قم با حضور در سازمان امور عشایر ایران با عباس پاپی‌زاده رییس این سازمان دیدار و پیرامون مسایل و موضوع‌های مرتبط با عشایر قم از جمله موافقت با اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار مازاد بر بودجه ۱۴۰۱ برای حل مشکلات حوزه آب و راه، گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل از روابط‌عمومی استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی در این دیدار با بیان اینکه عمده مشکلات عشایر قم مساله تامین آب و راه است، گفت: استان قم دارای ۲۲۰ روستا است که ۵۰ روستا با مشکل آب مواجه هستند و از این تعداد پنج روستا مربوط به عشایر است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ خانوار عشایری در استان قم زندگی می کنند، خاطرنشان کرد: با تامین یک کامیون تانکردار می توانیم مشکل تامین آب این خانوارها را برطرف کنیم.

وی همچنین به وضعیت جاده های عشایری و مشکلات عشایر قم در فصل کوچ اشاره و اضافه کرد: ۵۸ کیلومتر راه عشایری در استان قم وجود دارد که نیازمند رسیدگی و نگهداری است.

 ۵۰۰ هزار شغل در جمعیت عشایری کشور وجود دارد

رییس سازمان امور عشایر ایران نیز در این دیدار گفت: وضعیت ناوگان آبرسانی به عشایر مطلوب نیست و به دو هزار کامیون تانکردار برای آبرسانی سیار به عشایر کشور نیاز داریم.

عباس پاپی‌زاده بر احقاق کامل حق و حقوق عشایر از اعتبارات تاکید کرد و اظهار داشت: حداقل ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار شغل در جمعیت عشایری کشور وجود دارد و زنان عشایری هم عموما شاغل هستند.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات عشایر را می توان از طریق اجرای آیین نامه ساماندهی عشایر مصوب هیات وزیران و مصوبات شوراهای عشایری استان‌ها برطرف کرد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha