هشت هزار و ۷۸۳ بوشهری خون اهدا کردند

بوشهر - ایرنا - مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ هزار و ۵۹۳ نفر برای اهدا خون به پایگاه‌های انتقال خون این استان مراجعه کردند که از این شمار هشت هزار و ۷۸۳ نفر موفق به اهدا شدند.

علیرضا باستین روز سه شنبه به مناسبت ۲۴ خرداد (۱۴ ژوئن) روز جهانی اهدا کنندگان خون در گفت وگو با ایرنا افزود: این میزان اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد به این ترتیب همهدرخواست‌ها و نیازهای بیمارستان‌ها تامین شده و در زمینه ذخیره خونی این استان در جایگاه خوبی قرار دارد.

وی اظهار کرد: از این شمار ۶هزار و ۸۱۳ نفر اهدا کنندگان مستمر هستند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر بیان کرد: در این مدت میانگین مراجعه کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون در این استان روزانه ۱۵۰ نفر بوده است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر چهار پایگاه فعال انتقال خون در بوشهر، کنگان، دشتستان و گناوه وجود دارد و با تشکیل تیم‌های سیار با کمک دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تلاش می شود زمینه اهدای خون در سایر مناطق استان فراهم شود.

باستین اظهار کرد: اهدا خون صدقه جاریه و باقیات صالحات و از کارهای خیرخواهانه و انسان دوستانه است که با توجه به اهمیت و ضرورت باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر اعلام کرد: ۵۰۰ بیمار تالاسمی بوشهر به صورت هفتگی، ۲ هفته‌ای و سه هفته نیازمند تزریق خون هستند و بقیه نیاز بیمارستانی استان بوشهر برای خونریزی‌های ناشی از حوادث، سوانح جاده‌ای، اعمال جراحی و زایمان مصرف می‌شود.

هشت هزار و ۷۸۳ بوشهری خون اهدا کردند

باستین اظهار کرد: هر فردی که سالانه در دو نوبت اهدای خون داشته باشد، به عنوان اهداکننده مستمر شناخته می‌شود براین اساس استان بوشهر بیش از ۱۲هزار نفر اهدا کننده مستمر دارد.

وی با بیان اینکه مردها چهار بار و زنان سه بار امکان اهدا خون دارند ادامه داد: اضافه کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است و ذخایر خونی استان بوشهر باید پیوسته بیش از نیاز بیمارستانی باشد تا در صورت ایجاد شرایط اورژانسی با مشکل مواجه نشویم.

باستین اضافه کرد: از آنجا که اهدا کنندگان خون بیشتر اصول خود مراقبتی مورد توجه قرار داده و رعایت می‌کنند، با توسعه و نهادینه شدن فرهنگ اهدای خون، سطح سلامت جسمی و روحی جامعه ارتقا می‌یابد.

وی گفت: افراد در گروه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال با وزن بالای پنجاه کیلوگرم‌ در صورت داشتن سلامتی می‌توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha