کتاب «بیا تا قدر یکدیگر بدانیم» شاعر سیستانی در ارومیه رونمایی شد

ارومیه - ایرنا - رونمایی از کتاب «بیا تا قدر یکدیگر بدانیم» نوشته سید حیدرعلی آران، شاعر سیستانی در مراسمی با حضور مسوولان و فعالان فرهنگی در ارومیه برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی روز سه‌شنبه در این مراسم، نکوداشت شعرا، نویسندگان و اهل قلم را ضرورت امروز جامعه دانست و افزود: برگزاری آیین های رونمایی هراندازه بیشتر باشد، نتیجه موثرتری به دنبال خواهد داشت.

علیرضا نوروزی ادامه داد: گرامیداشت یاد و خاطره نویسندگان و اهل قلم همواره باید تدوام داشته و تجربیات آنها مورد استفاده قرار گیرد و نباید اجازه دهیم که نویسندگان و اهل قلم به فراموشی سپرده شوند.

وی به ویژگی های شخصیتی و ادبی «سید حیدرعلی آران» شاعر و نویسنده پیشکسوت استان و نویسنده کتاب «بیا تا قدر یکدیگر بدانیم» پرداخت و اضافه کرد: ایشان شخصیتی منفعت طلب نبوده و مناعت طبع و تواضع ایشان الگویی بی نظیر برای ماست.

حیدرعلی آران شاعر سیستانی ساکن ارومیه نیز در این مراسم به تشریح ویژگی های کتاب جدید خود پرداخت و گفت: این کتاب، مجموعه داستانی است که تمامی قومیت های مختلف را مورد توجه قرار می دهد.

وی ادامه داد: همچنین دراین کتاب سعی شده علاوه بر آداب و رسوم، فرهنگ و ادبیات اقوام مختلف، به فولکلور آذربایجان نیز پرداخته شود و داستان هایی از روستاهای محروم و دور افتاده سیستان و بلوچستان نیز در این کتاب بیان شده است.

وی اظهار کرد: اشاره به خاطراتی از رزمندگان و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی هم از دیگر قسمت های این کتاب است.

جواد زاهدی شاعر، نویسنده و استاد دانشگاه نیز دراین مراسم با اشاره به فعالیت های سیدحیدرعلی آران گفت: برگزاری برنامه های رونمایی از کتاب کمک بزرگی به توسعه فرهنگ کتابخوانی می کند و این برنامه ها بهتر است در جلسات ۴۰۰ نفری برگزار شود.

وی حیدرعلی آران را چراغ روشن انجمن های ادبی عنوان کرده و افزود: ایشان در راه اندازی انجمن های ادبی اعم از شعر و داستان و همچنین برگزاری جلسات داستان نویسی، شعر خوانی  و کلاس های داستان نویسی گام های موثری برداشته است.

به گزارش ایرنا، سید حیدرعلی آران درسال ۱۳۲۸  شمسی در شهرستان زابل از توابع استان سیستان و بلوچستان چشم به جهان گشود؛ او پیش از انقلاب به ارومیه آمده و ازآن زمان تاکنون ساکن ارومیه شد.

«سمفونی هامون و هامونیه» از جمله آثار این نویسنده و شاعر پیشکسوت استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha