یوسف نوری در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره اقدامات آموزش و پرورش برای جذب خیرین اظهار کرد: برگزاری جلسات مختلف و تعامل با خیرین مانند دعوت این افراد نیک اندیش به حضور در مراسمهای مختلف و شرکت در برنامههای آنها از جمله اقداماتی است که در راستای ترویج فرهنگ کار نیک صورت می گیرد.
وی افزود: همچنین برگزاری بزرگداشت و مراسم تکریم برای خیرین از دیگر اقداماتی است که در وزارت آموزش و پرورش برای جذب خیرین انجام میدهد تا اقدامات نیک آنها در جامعه ترویج یابد.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر حضور خیرین در مدارس خاطرنشان کرد: حضور خیرین در مدارس باعث میشود که دانش آموزان بیشتر با اقدامات خیرخواهانه آشنا شوند و زمینه را آماده می کند که با الگوپذیری دانشآموزان، در آینده هم بر تعداد خیرین افزوده شود.
حضور خیرین در مدارس باعث میشود که دانش آموزان بیشتر با اقدامات خیرخواهانه آشنا شوند و زمینه را آماده می کند که با الگوپذیری دانشآموزان، در آینده هم بر تعداد خیرین افزوده شود
به گزارش ایرنا، انجام کار نیک و بویژه مدرسه سازی در کشور ما قدمتی دیرینه دارد و از دیرباز تا کنون افراد با وضعیت مالی مناسب همواره با خلوص نیت به دنبال ساخت مدرسه برای فرزندان بودهاند.
هرچند که امروز خیرین مدرسه ساز به صورت سازمانیافته تری در مجمع خیرین مدرسه سازی کشور فعالیت می کنند، اما تکریم و جذب خیرین بیشتر مورد توجه وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.
انجمن خیرین مدرسه ساز که در سال ۱۳۷۷ توسط محمد رضا حافظی خیر مدرسه ساز بنیان نهاده شد، یکی از بزرگترین تشکل های مردمی جمهوری اسلامی ایران است که به ثبت قانونی رسیده و فعالیت آن بر جذب مشارکت خیرین برای ساخت و توسعه فضاهای آموزشی متمرکز است.
براساس آمار اعلام شده از سوی مسوولان وزارت آموزش و پرورش، خیرین حدود ۵۰ درصد کلاسهای درس را میسازند و سالانه مبلغی مشخص را به ساخت مدرسه اختصاص میدهند.
همچنین وزارت آموزش و پرورش هم برای جذب بیشتر خیرین، در ساخت مدرسه به صورت پروژههای مشارکتی با خیرین مشارکت می کند، براین اساس دولت هم مبلغی به اندازه آورده خیرین برای ساخت مدرسه اختصاص میدهد.
در این راستا رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی هم اعلام کرد که ۷۰ درصد مدارس استثنایی با مشارکت خیرین مدرسه ساز ساخته شده است و این سازمان در حال تدوین یک الگوی مدیریت مشارکتی در مدرسه است تا خیرین فقط در ساخت مدارس مشارکت نداشته باشند بلکه در اداره امور مدرسه نیز با مدارس همکاری داشته باشند.
همچنین پس از افزایش مشارکت خیرین در سال های گذشته، آموزش و پرورش در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین و زیر نظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری و همچنین به منظور توسعه فرهنگ مشارکت در میان قشرهای مختلف جامعه طرح آجر به آجر را اجرایی کرد.
طرح تحولی آجر به آجر با هدف جذب و نگهداشت خیرین مدرسه ساز و همچنین مشارکت عموم مردم در عمران و آبادانی و توسعه فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی کشور در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شد.
طرح آجر به آجر به گونه ای طراحی شده است که هر ایرانی بتواند با هر مبلغ حتی به اندازه یک آجر در اقدام نیک مدرسه سازی مشارکت کند. همچنین برای رسیدن به این هدف، سامانه مهر مدرسه نیز راه اندازی شد تا درگاه حضور عموم مردم در این طرح باشد.
این سایت دارای بخش های مختلفی است و به مخاطبان این امکان را می دهد تا در احداث مدارس، تکمیل پروژه های نیمه تمام، تعمیر و تجهیز مدارس و همچنین با اهدای املاک خود در امر مقدس مدرسه سازی مشارکت کنند.
نظر شما