به گزارش ایرنا از وزارت آموزشوپرورش، حمید طریفی حسینی به مناسبت «روز ملی تکریم خیرین» ضمن حضور در مجمع خیرین مدرسهساز و قدردانی از زحمات خیرین اظهار کرد: انقلاب اسلامی بر اساس نهضتهای مردمی شکل گرفت و پس از آن مشارکت مردمی در زمینههای مختلف مانند فعالیتهای خیرین ادامه پیدا کرد و اکنون شاهد حضور خیرین در آموزش و پرورش هستیم.
وی با بیان اینکه رویکرد آموزش و پرورش استثنایی مردمی سازی امور است، گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی در حال تدوین یک الگوی مدیریت مشارکتی در مدرسه است تا خیرین فقط در ساخت مدارس مشارکت نداشته باشند بلکه در اداره امور مدرسه نیز با مدارس همکاری داشته باشند.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه یکی از رویکردهای این سازمان توسعه مهارتآموزی دانشآموزان است، گفت: خیرین میتوانند با ساخت مدارس کاردانش خاص و تجهیز کردن آنها به مهارتآموزی دانشآموزان استثنایی کمک کنند.
طریفی حسینی گفت: ساخت مدارس توسط خیرین یک اثر تربیتی برای دانش آموزان دارد و وظیفه ما در این زمینه تبیین فعالیت نیک خیرین است تا عمل خیرین را برای دانش آموزان الگو قرار دهیم و تاکنون بیش از۷۰ درصد مدارس استثنایی با مشارکت خیرین ساخته شده است.
آمادگی همکاری خیرین برای ساخت و تجهیز مدارس استثنایی
ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسهساز کشور نیز در این دیدار گفت: جامعه خیرین مدرسهساز کشور آماده همکاری با سازمان آموزش و پرورش استثنایی در زمینهساخت و تجهیز مدارس استثنایی است و همچنین میتوان از ظرفیت خیرین خارج از کشور برای ارائه خدمات به دانش آموزان استثنایی بهره برد.
نظر شما