۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات به بهره برداران بخش کشاورزی در آذربایجان غربی پرداخت شد

ارومیه - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۲ هزار نفر بهره‌بردار استان برای دریافت تسهیلات معرفی شدند که ۵۶۷ میلیارد تومان به ۵۲۶ نفر آنها پرداخت شده است.

اکبر کرامتی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا  افزود: این تسهیلات از محل مردمی سازی یارانه‌ها به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

به گفته وی، ۱۶۹ پرونده نیز مراحل قانونی را طی کرده و به زودی تسهیلات دریافت می‌کنند.

کرامتی گفت: برای دریافت تسهیلات لازم است که بهره برداران اعم از کشاورزان و واحدهای دام و طیور در سامانه سیتا ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: بیشترین افراد معرفی شده به بانک‌ها از شهرستان های میاندواب، پیرانشهر و خوی بوده‌اند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: تسهیلات سرمایه در گردش برای تامین نهاده‌های دامی با توجه به نیمایی شدن ارز تخصیصی برای نهاده‌های دامی منظور شده که با نرخ سود ۱۰، ۱۲ و ۱۵ درصد در اختیار دامداران و مرغداران معرفی شده از جانب جهادکشاورزی قرار می‌گیرد.
وی یادآور شد:  فاز اجرایی کار شروع شده و برای اینکه تولیدکنندگان در سهل ترین شرایط و خارج از قواعد عادی بانکی بتوانند این تسهیلات را دریافت کنند هماهنگی لازم با بانک کشاورزی بعمل آمده است.

کرامتی گفت: دامداران و مرغداران باید برای دریافت این تسهیلات در سامانه سیتا ثبت نام کنند و مدیریت‌های جهادکشاورزی نیز مکلف هستند در اسرع وقت نسبت به بررسی درخواست‌ها اقدام و از طریق همین سامانه به بانک کشاورزی شهرستان معرفی کنند
وی با بیان اینکه همکاران در مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌ ها نیز در ایام تعطیل و بعدازظهرها در خدمت تولیدکنندگان خواهند بود، افزود: چک برگشتی، تسهیلات سررسید شده و بدهی‌های دامداران و مرغدارن به بانک کشاورزی در پرداخت این تسهیلات منظور نخواهد شد.
همه دامداران و مرغداران جهت بهره مندی از تسهیلات سرمایه در گردش به منظور خرید نهاده‌های دام و طیور در طرح کار آمد سازی نظام یارانه ای به سامانه سیتا(sita.maj.ir) مراجعه و ثبت نام نمایند و درخواست‌های ثبت شده پس از تأیید مدیریت جهادکشاورزی شهرستان و استان به بانک کشاورزی معرفی می‌شوند.

آذربایجان غربی دارای ۲۳۵ هزار بهره بردار در حوزه کشاورزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha