۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۵۹
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84789323
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جذب سرمایه گذار برای تولید چهار هزار مگاوات انرژی خورشیدی در کشور آغاز شد

قزوین-ایرنا- معاون فنی و مهندسی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی (ساتبا) گفت: جذب سرمایه گذار بخش خصوصی از طریق مناقصه برای تولید چهار هزار مگاوات انرژی خورشیدی در کشور با ساخت نیروگاه‌های آفتابی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی رمضانی روز چهارشنبه در نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری حوزه نیروگاه های خورشیدی در شهرک صنعتی کاسپین آبیک، افزود: مکانیزم های تشویقی مختلفی برای سرمایه گذاران انرژی های نو تهیه، تدوین و معرفی شده است.

وی اظهار داشت: از جمله مشوق های یاد شده این است که در ۶ سال نخست احداث نیروگاه های جدید خورشیدی، برق تولیدی آنها را با نرخ مناسب و دارای توجیه خریداری می کنیم.

معاون فنی و مهندسی ساتبا گفت: با هماهنگی های به عمل آمده با سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با ساتبا ظرفیتی به میزان پنج هزار مگاوات برای تولید انرژی های نو در صنایع مستقر در شهرک های صنعتی به شکل خود تامین ایجاد شده است.

این مسوول همچنین گفت: در حوزه انرژی های بادی نیز سازوکارهایی برای جذب سرمایه گذار به منظور تولید سه هزار مگاوات برق پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه‌ای از سازوکارها را برای توسعه انرژی های تجدید پذیر پیاده سازی کرده ایم،افزود: نصب و راه اندازی سامانه های پنج کیلو واتی برای خانواده های کم درآمد و دهک های پایین جامعه نیز در همین راستا هدفگذاری شده است.

رمضانی با اشاره به اهمیت احداث نیروگاه های جدید انرژی، اظهار داشت: تولید برق پاک ضمن رفع نیازمندی های کشور در حوزه انرژی، با محیط زیست سازگار بوده و هوا را آلوده نمی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha