۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۶
کد خبر: 84789421
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

به بهانه روز گل و گیاه

پاکدشت پایتخت گل و گیاه کشور

۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۶
کد خبر: 84789421
پاکدشت پایتخت گل و گیاه کشور

پاکدشت- ایرنا- تولید سالانه یک میلیارد و ۲۰۰ هزار شاخه گل شاخه بریده کافی است که شهرستان پاکدشت به پایتخت گل و گیاه کشور تبدیل شود.

به گزارش چهارشنبه خبرنگار ایرنا، شهرستان پاکدشت با بیش از ۱۷ هزار هکتار اراضی زیر کشت محصولات زراعی، یکی از قطب‌های مهم کشاورزی استان تهران است که از این میزان، یک هزار و ۵۰۰ هکتار آن زیر کشت گلخانه‌ای است و سالانه بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ هزار شاخته گل بریده در این گلخانه‌ها تولید و به بسیاری از کشورهای جهان نیز صادر می‌شود.

پاکدشت با تولید سالانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون گل شاخه ای گلخانه ای و فضای باز، و ۶۲ میلیون گل تزئینی و آپارتمانی به پایتخت گل و گیاه کشور تبدیل شده است.

سطح زیر کشت گل و گیاه گلخانه‌ای در استان تهران هزار و ۳۱۰ هکتار است که سهم پاکدشت در این بخش هزار و ۱۷۰ هکتار، معادل ۸۱ درصد استان است.
از مجموع هزار و ۱۲۵ هکتار کشت گلخانه‌ای (گل و گیاه، سبزی و صیفی)، یکهزار و ۵۷ هکتار در بخش گل‌های گلخانه‌ای، ۶۸ هکتار در فضای باز و ۲۸۳ هکتار سبزی و صیفی‌جات است که توسط هزار و ۵۷۰ بهره‌بردار کشت می‌شود.

میزان تولید گل و گیاه گلخانه‌ای سالانه در استان تهران هزار و ۱۷۴ میلیون شاخه گل و ۹۳ میلیون گلدان تزئینی و سهم پاکدشت از این میزان هزار و ۸۹ میلیون شاخه گل گلخانه‌ای و ۶۲ میلیون گلدان تزئینی است که ۹۱ درصد میزان تولید گل و گیاه را در استان شامل می شود.

پاکدشت از نظر سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه رتبه نخست استانی و کشوری را داشته و در تولید و کیفیت ۲ گل شاخه بریده "آنتوریوم" و "ارکیده" نیز مقام اول را در کشور در اختیار دارد.

قدمت گل کاری در پاکدشت به ۸۲ سال قبل باز می‌گردد و از سال ۱۳۱۹ گل کاری در شهرستان انجام می‌شده و برای اولین بار واردات و کشت آنتوریوم در کشور از سال ۱۳۵۶ توسط آقایان زعیم و خادم صورت گرفته و برای نخستین بار روش کشت هیدروپونیک در سال ۶۱ در پاکدشت انجام شده است.

بیش از ۱۰۰ نوع از انواع گل و گیاه زینتی (گل‌های شاخه بریده، گیاهان آپارتمانی، برگزاری ای و دریچه ای) شامل آنتوریوم، السترومریا، ژربرا، میخک، داوودی، لیسیانتوس، رز، ارکیده، لیلیوم، بگونیا، مریم، سیکلامن، فوشیا، امپنشن، بنت القنسول و لاله در پاکدشت تولید و به کشورهای عراق، عمان، ارمنستان، باکو و روسیه صادر می‌شود.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
۲۵ خرداد روز ملی گل و گیاه نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha