سرپرست دانشگاه علوم پزشکی: کرمانشاه یکی از قطب‌های پزشکی کشور است

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه در گذشته از قطب‌های درمانی کشور بوده است، گفت: البته جنگ تحمیلی لطمه ای در این زمینه وارد کرد، اما در سال های اخیر تا حدودی این مساله جبران شده و کرمانشاه همچنان یکی از قطب‌های پزشکی کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر «قباد محمدی» روز چهارشنبه در اولین سمپوزیوم بین المللی جراحی پلاستیک بینی و صورت در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه اظهار داشت: پتانسیل ها و استعدادهایی که در کرمانشاه وجود دارد بسیار مهم است و اساتید و جراحان خوب ما در استان از مهمترین این پتانسیل ها هستند که می توانند موجب پیشرفت در این زمینه شود.

وی اضافه کرد: همچنین از ویژگی های بارز استان کرمانشاه، هم مرزی با اقلیم کردستان عراق است و بیماران بسیاری برای انجام اعمال جراحی به این استان می آیند که باید از این ظرفیت هم استفاده کنیم و بیماران بیشتری جذب نماییم.

دکتر محمدی در ادامه گفت: یکی از مهمترین راه‌های انتقال تجربیات و مباحث علمی گردهمایی و کنفرانس‌ها است که آموزش و تبادل تجربیات به صورت چهره به چهره انجام می‌شود.

وی افزود: برگزاری این کنگره می تواند در انتقال تجارب علمی بسیار مهم است، در دنیای امروز که رشد علم و تغییرات علمی بسیار سریع است و در صورتی که پس از فارغ التحصیلی متخصصان مسایل علمی و آموزشی آنان به روز نگردد، به طور قطع از علم روز عقب خواهند ماند.

برگزاری سمپوزیوم‌های علمی، پزشکان را با جدیدترین دستاوردهای علمی روز دنیا آشنا می‌کند

مدیرگروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و دبیر اجرایی‌ سمپوزیوم بین المللی جراحی پلاستیک صورت و بینی نیز گفت: این گردهمایی که با همت سرپرست دانشگاه و باتلاش مجموعه گروه های گوش و حلق و بینی و جراحی پلاستیک برگزار شده، اولین سمپوزیم راینولوژی کشور است که کرمانشاه افتخار برگزاری آن را دارد.

دکتر «منوچهر فاضلی» افزود: در این سمینار ۲ روزه میزبان اساتید بزرگ کشور و انجمن راینولوژی ایران هستیم که از تجربیات آنها بهره مند خواهیم شد.

وی اضافه کرد: همچنین در عمل جراحی که به صورت زنده انجام خواهد شد، از تبادل تجربیات اساتید برجسته دنیا استفاده می کنیم و پزشکان با جدیدترین دستاوردهای علمی روز دنیا آشنا خواهند شد.

دبیر اجرایی‌ سمپوزیوم بین المللی جراحی پلاستیک صورت و بینی گفت: برگزاری این گردهمایی نقش مهمی در به روز نمودن آموزش گوش و حلق و بینی و راینوپلاستی برای دستیاران خواهد داشت، از حمایتی که انجمن راینولوژی و اساتید بزرگ راینولوژی در برگزاری این سمپوزیوم با ما داشتند بسیار سپاسگزارم.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۹ دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، توانبخشی، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۸ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۹رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و یک رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۵۵۲ عضو هیأت علمی دارد و ۶۶۸ دانشجوی خارجی نیز هم اکنون در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال تحصیل هستند

براساس آمارها سالانه بیش از ۱۳۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha