۱۳ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 6181238
T T
۰ نفر
کنگره خاورمیانه ای راینولوژی و جراحی پلاستیک صورت برگزار می شود ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/13 اجتماعی.پزشکی .جراحی پلاستیک نخستین کنگره خاورمیانه ای راینولوژی و جراحی پلاستیک صورت از 14 تا 17 آبان ماه جاری با حضور بیش ازیک هزار نفر از پزشکان متخصص و فوق تخصص ایرانی و افزون بر 100 میهمان خارجی از 26 کشور دنیا در مرکز همایش های بین المللی میلاد برگزار می شود.
دکتر محسن نراقی دبیر این کنگره در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب به حضور بیش از 25 تن از سرشناس ترین چهره های علمی جهان همچون رییس آکادمی جراحان پلاستیک صورت اروپا، روسای سابق جامعه راینولوژی آمریکا و انجمن بین المللی راینولوژی، رییس دپارتمان جراحی پلاستیک دانشگاه ویرجینیا و مولف کتاب مرجع جراحی پلاستیک صورت در این کنگره اشاره کرد و آن را اتفاقی مهم و بی نظیر در حوزه پزشکی ایران و منطقه ارزیابی کرد.
نراقی همچنین در تشریح بخش های مختلف علمی این کنگره اظهار داشت: در این کنگره علاوه بر برنامه های سخنرانی مشترک در سالن اصلی، بیش از 60 دوره آموزشی فشرده، ورک شاپ و جراحی لایو در 8 سالن مجزا و متجاوز از 16 سمپوزیوم با مطالب و موضوعات مستقل در سالن های جانبی کنگره برگزار می شود.
وی همچنین برگزاری دوره های آموزشی جامع تخصصی ویژه پرستاران را از دیگر ویژگی های برنامه های این کنگره ذکر کرد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطر نشان کرد که مهم ترین هدف این کنگره، ارتقای سطح علمی متخصصان این رشته و پزشکان کشور است که نتیجه طبیعی این امر، بهبود کیفیت ارائه خدمات درمانی به مردم و افزایش رضایتمندی بیماران و در نهایت ارتقای سطح سلامت جامعه خواهد بود.
دکتر نراقی گفت: از آنجا که در بسیاری از زمینه ها، رشته های مختلف با یکدیگر همپوشانی دارند، تخصص های مختلفی در این کنگره شرکت می کنند.
بنابراین نه تنها جراحان پلاستیک، جراحان گوش و حلق و بینی و جراحان فک و صورت در کنگره حضور دارند؟ بلکه جراحان مغز و اعصاب، جراحان چشم، متخصصان درماتولوژی، کودکان، رادیولوژی، بیهوشی و بسیاری از رشته های مرتبط دیگر نیز شرکت می کنند.
این کنگره همچنین دارای دوره های آموزشی فشرده در زمینه های مختلف برای پزشکان عمومی است.
وی با اشاره به برخی محورهای مورد بحث در اولین کنگره خاورمیانه ای راینولوژی و جراحی پلاستیک صورت گفت: جراحی های بینی و روش های جدید به منظور به حداقل رساندن عارضه این جراحی ها، جراحی پلاستیک صورت، جراحی پلاستیک چشم، جراحی هایی در زمینه فک و صورت و جراحی تومورهای ناحیه صورت ، اختلالات خواب و مشکلات تنفسی در حین خواب، جراحی به روش های اندوسکوپی با حداقل آسیب به ناحیه قاعده جمجمه، جراحی به روش های نوین مانند جراحی با امواج رادیویی، درمان های جدید سینوزیت، راینولوژی کودکان، روش های بیهوشی در راینولوژی و غیره از جمله موارد مورد بحث صاحب نظران دنیا، در این کنگره است.
شماره 050 ساعت 15:56 تمام
۰ نفر