فرمانده نیروی دریایی از نمایشگاه صنایع دریایی در کیش بازدید کرد

کیش - ایرنا - فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از دوازدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی جزیره کیش بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، امیر دریادار شهرام ایرانی همزمان با سومین روز از نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی در محل نمایشگاه بین المللی جزیره کیش حاضر و از دستاوردهای جدید این حوزه بازدید کرد.

دریادار ایرانی در این بازدید ارتباط موثر مراکز نوآوری و شرکتهای دانش بنیان با نیروی دریایی راهبردی ارتش را در سطوح بالا ارزیابی کرد و افزود: با توسعه شرکت های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت‌ توان بالای علمی جوانان ایرانی، بزرودی شاهد آن باشیم که بر روی تمام صنایع دریایی کشورمان، «ساخت ایران» هک شود.

وی با اشاره به تجهیزات محوری نیروی دریایی راهبردی، تولید، توسعه و نگهداری از تجهیزات رزمی و دفاعی در نداجا را عجین شده با کار جهادی کارکنان و دانشمندان غیور این نیرو توصیف کرد و افزود: هرکجا که به جوانان ایرانی تکیه کردیم، پیروز و سربلند از میدان بیرون آمدیم.

در این بازدید مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش دریادار ایرانی را همراهی می کرد.

دوازدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی با حضور حدود ۱۰۰ شرکت فعال در این عرصه عصر دوشنبه ۲۳ خرداد در نمایشگاه بین المللی جزیره کیش گشایش یافت.

این نمایشگاه تا ۲۶ دایر بوده و با حمایت، سازمان بنادر ودریانوردی، سازمان منطقه آزاد کیش، شورای عالی دریایی کشور و انجمن مهندسی دریایی ایران و با حضور فعالان داخلی و بین‌المللی صنعت دریایی در فضایی به وسعت ۱۸ هزارمترمربع در حال برگزاری است.

فراهم شدن زمینه های رشد و توسعه اقتصاد دریا محور، رونق کسب و کارهای صنعت دریایی در زمینه‌های کشتیرانی، طراحی، کشتی سازی، بنادر، شیلات، دریانوردی، محیط زیست، گردشگری، فراساحل و توسعه سواحل مکران در جنوب کشور از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.

سالانه  حدود ۵۰ هزار کشتی بزرگ اقیانوس پیما در خلیج فارس و دریای عمان تردد می کنند و جمهوری اسلامی ایران در شمال این آب های بین المللی، یکی از مناطق مستعد برای توسعه صنعت دریایی است.

ایران با بیش از پنج هزار و  ۸۰۰ کیلومتر مرز آبی در شمال وجنوب یکی از کشورهای دریایی جهان محسوب می شود و افزایش سرمایه گذاری ها در صنعت دریایی کشور در توسعه و رشد اقتصاد دریا محور کشور نقش مهمی ایفا می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha