فرماندار سنقروکلیایی: با حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت بی‌رویه آب برخورد شود

کرمانشاه- ایرنا- فرماندار سنقروکلیایی با بیان اینکه امسال به علت خشکسالی با شرایط سختی مواجه هستیم از ادارات ذیربط خواست تا با حفر چاه‌های غیرمجاز و همچنین برداشت بی رویه آب برخورد جدی شود.  

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا، «غلامرضا مرتضوی» در نشست مقابله با تنش آبی افزود: ادارات شهرستان به جهت اهمیت موضوع حتما با تمام توان برای اجرای مصوبات این حوزه تلاش کنند.  

وی اظهار داشت: جهاد کشاورزی نسبت به برنامه ریزی و پیگیری رفع شکل باغات شهرستان اقدام کند و برنامه ریزی لازم در این زمینه را انجام دهد.  

فرماندار سنقروکلیایی ادامه داد: مقداری آب در سطح بازار شهر که منشاء آن چشمه های زیرزمینی خانگی است متاسفانه هدر می‌رود که اداره آبفا و شهرداری برای استفاده از این آب برنامه ریزی لازم را انجام دهند.  

وی بر لزوم همراهی و توجه جدی مردم به صرفه‌جویی در مصرف آب تاکید کرد و افزود: ضمن توجه به فرهنگسازی در زمینه صرفه جویی حتما اداره آبفا شکستگی های شبکه با اولویت گزارش‌های مردمی را به صورت شبانه روزی بررسی و رفع نقص کنند که از هدر رفت آب جلوگیری شود.  

فرماندار سنقروکلیایی همچنین به مسئله قطعی برق در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: قطعی برق ایستگاه های پمپاژ و مخازن آب شرب و همچنین قطعی های مکرر و بدون برنامه قبلی در سطح شهرستان خط قرمز ماست و تحت هیچ شرایطی اجازه قطعی خارج از برنامه را نمی‌دهیم.  

وی همچنین خواستار برخورد جدی با متخلفان برداشت بی رویه آب و حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح شهرستان شد.

مرتضوی گفت: پیگیری پروژه های تامین آب شرب در سطح شهرستان و بررسی وضعیت ذخایر آب سدها از مباحث دیگری بود که در این جلسه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
سنقر و کلیایی با ۹۲ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده و دارای ۲۲۰ روستا در قالب هشت دهستان و ۲ بخش مرکزی و کلیایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha