۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۳۱
کد خبر: 84735290
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آب شرب ۶ روستای سنقر و کلیایی با اقدامات فنی پایدار شد

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۳۱
کد خبر: 84735290
آب شرب ۶ روستای سنقر و کلیایی با اقدامات فنی پایدار شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سنقر و کلیایی گفت: با ارتقا الکتروپمپ ایستگاه پمپاژ «مولان‌آباد» و رفع گرفتگی خط پمپاژ آن، آب شرب ۶ روستای تحت پوشش این ایستگاه با جمعیتی بیش از ۸۵۰ نفر پایدار شد.

«محمدمهدی سلطانیان» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا از افزایش چهار لیتر در ثانیه دبی خروجی ایستگاه پمپاژ مولان‌آباد خبر داد و افزود: این امور با توجه به نزدیک شدن به فصل گرم سال و در راستای پایداری آب شرب ۶ روستای شهرستان که در زمان پیک مصرف آب با افت فشار و قطعی آب مواجه می شدند نسبت به ارتقا الکتروپمپ ایستگاه پمپاژ مولان‌آباد و همچنین اصلاح و بهسازی و رفع گرفتگی خط پمپاژ این ایستگاه به مخزن سیرکوه اقدام کرد.

به گفته سلطانیان با اقدامات صورت گرفته، دبی خروجی این ایستگاه  چهار لیتر در ثانیه افزایش یافت که به موجب این اقدام، آب شرب اهالی ۶ روستای تحت پوشش ایستگاه با جمعیتی بیش از ۸۵۰ نفر پایدار شد.

وی به ضعیف بودن آبخوان های منطقه اشاره کرد و افزود: درخواست ما از مشترکین این است که با رعایت الگوی صحیح مصرف آب از افت فشار و قطعی آب در زمان پیک مصرف جلوگیری نمایند.

پروژه آبرسانی به روستای «چشمه قط» سنقروکلیایی افتتاح شد

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سنقروکلیایی در ادامه گفت: با بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به روستای غیرتحت پوشش «چشمه قط»، اهالی این روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

سلطانیان افزود: روستای چشمه قط یکی از روستاهای محروم و غیرتحت پوشش خدمات آبفا سنقروکلیایی است که در قالب پروژه آبرسانی ۲۴ روستایی آگاه قرار گرفت.

وی اعتبار این پروژه را که شامل چهار هزار و ۵۰۰ متر لوله گذاری، ساخت ۲ باب مخزن ذخیره به ظرفیت ۷۰ متر مکعب، احداث ایستگاه پمپاژ، ساخت سه باب حوضچه شیرآلات و کنتورگذاری روستا بود را ۳۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سنقروکلیایی در پایان بیان کرد: با بهره برداری از این پروژه اهالی روستای فوق با جمعیتی بیش از ۱۲۰ نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شدند.

سنقر و کلیایی با ۹۲ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده و دارای ۲۲۰ روستا در قالب هشت دهستان و ۲ بخش مرکزی و کلیایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha