نشان بین المللی مرکز آموزش غواصی الماس در ایران به نگین ساحل قشم اعطا شد

قشم - ایرنا - مدیر مرکز تربیت مدرس غواصی نگین ساحل قشم از اعطا و کسب نشان بین المللی مرکز آموزش مدرس الماس در سیستم غواصی (SSI) برای نخستین بار در ایران از سوی مدرسه‌ بین المللی اسکوبا به این مرکز خبر داد.

سید محمد رضوی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: مرکز غواصی نگین ساحل قشم از سال ٢٠١٦ میلادی به عنوان مرکز غواصی SSI در این جزیره مشغول به فعالیت شد و پس از گذشت ٦سال با ارتقا خدمات و رعایت استانداردهای بین المللی آموزشی به غواصان داخلی و خارجی موفق به دریافت نشان بین المللی مرکز آموزش مدرس الماس برای نخستین بار در ایران شده است.

وی ادامه داد: این مرکز تربیت مدرس غواصی (N.S.Q Diving Center) از سال ١٣٩٣ فعالیت حرفه ای خود را در پارک زیتون جزیره قشم آغاز و با گسترش فعالیت های آموزشی خود سالیانه به ٢٠٠ نفر غواص با بهره گیری از به روزترین روش های روز دنیا، مدرن ترین تجهیزات آموزشی و استفاده از مجرب ترین مربیان داخلی و خارجی زیر نظارت معتبرترین سازمان های حرفه ای در زمینه غواصی خدمات آموزش غواصی را ارائه می کند.

نشان بین المللی مرکز آموزش غواصی الماس در ایران به نگین ساحل قشم اعطا شد

مدیر مرکز تربیت مدرس غواصی نگین ساحل قشم توضیح داد: این مرکز تنها مرکز غواصی الماس و تربیت مدرس سازمان  SSI در کشور است که در آن دوره های CMAS وابسته به فدراسیون نجات غریق و غواصی جمهوری اسلامی ایران نیز برگزار می شود.

رضوی اضافه کرد: غواصان داخلی و خارجی در این مرکز تربیت مدرس غواصی دوره های غواص آب‌های آزاد، غواصی در شب و دید محدود، غواصی عمیق، شناوری کامل، کمک‌های اولیه، هدایت غوص، جهت یابی، نیتروژن غنی شده، جستجو و بازیافت، غواصی در اجسام مغروق، علم غواصی، غواصی با قایق و غواصی در ارتفاع را آموزش می بینید.

SSI یا همان مدارس بین المللی غواصی SCUBA SCHOOLS INTERNATIONAL بیش از ۵۰ سابقه فعالیت دارد و به غواصان، مراکز غواصی و مجموعه های تفریحی مدرن ترین آموزش های غواصی در جهان را ارایه می‌دهد، منابع آموزشی آنان را فراهم و برای آنان گواهینامه معتبر بین المللی صادر می‌کند.

CMAS یا Confédération Mondiale des Activités Subaquatiques کنفدراسیون جهانی فعالیت های زیر آبی و یکی از قدیمی‌ترین سازمان‌ها در زمینه ارایه استانداردهای غواصی در جهان است.

جزیره قشم به دلیل سواحل طولانی و زیبا، یکی از مناطق منحصر به فرد برای ورزش های آبی و ساحلی به شمار می رود و سالانه علاقمندان بسیاری از داخل و خارج کشور برای فراگیری آموزش های شنا و غواصی به این جزیره سفر می کنند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha