ضرورت تقویت هدایت تحصیلی در سیستان و بلوچستان

تهران-ایرنا- رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: وضعیت رتبه سیستان و بلوچستان در آزمون سراسری در گروه ریاضی بهتر از سایر رشته‌ها بوده است که نشان می‌دهد هدایت تحصیلی در این استان باید ارتقا یابد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از سازمان سنجش آمومزش کشور، عبدالرسول پورعباس با حضور در نشست عوامل اجرایی آزمون‌ها در استان سیستان و بلوچستان افزود: میانگین نرخ کشور در پذیرش با آزمون  ۱۳ درصد و این نرخ در استان سیستان و بلوچستان ۲۲ درصد است که این استان را در رتبه سی ام بین استان ها قرار می دهد.

 وی  در مورد وضعیت داوطلبان استان سیستان و بلوچستان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ توضیح داد: نرخ قبولی داوطلبان این استان در بخش با آزمون حدود ۹ درصد است که نشان می‌دهد با تقویت آموزشی این استان، باید تلاش مضاعفی برای کاهش فاصله نرخ قبولی با استان‌های رده بالاتر به عمل آید.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: استان سیستان و بلوچستان در بخش پذیرش با سوابق تحصیلی نیز با نرخ ۲۲ درصد رتبه استان ۳۰ بوده است که امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق رتبه این استان ارتقا پیدا کند. 

پورعباس در مورد وضعیت داوطلبان استان سیستان و بلوچستان در گروه‌های آزمایشی، گفت: سیستان و بلوچستان در پذیرش با آزمون در گروه ریاضی با نرخ حدود ۳۰ درصد رتبه ۱۸ کشوری را دارد که نسبت به بسیاری از استان‌ها مناسب‌تر است و با تقویت هدایت تحصیلی وضعیت بهتری رقم می‌خورد. در گروه آزمایشی علوم تجربی نیز رتبه ۲۵ را کسب کرده است.

رییس سازمان سنجش  آموزش کشور ادامه داد: داوطلبان استان سیستان و بلوچستان در گروه علوم انسانی نیز با نرخ ۱۰ درصد در رتبه ۲۵ کشوری بوده‌اند.

پورعباس وضعیت داوطلبان کنکور در همه شهرهای استان را به تفکیک مورد بررسی قرار داد و در مورد دانشگاه‌های استان گفت: باید تلاش شود نرخ قبولی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های استان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری افزایش یابد. علاوه بر این، ظرفیت‌ها در برخی دانشگاه‌ها از جمله در دانشگاه زابل تکمیل نشده است.

وی در مورد داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در استان سیستان و بلوچستان گفت: ۶۶ هزار و ۸۴۱ داوطلب از این استان در آزمون سراسری شرکت کرده‌اند که از این تعداد حدود ۳۰ هزار داوطلب در گروه آزمایشی علوم انسانی،۱۷ هزار نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی و فقط  ۲ هزار ۸۶۰ نفر در گروه آزمایشی ریاضی شرکت کرده‌اند. وضعیت رتبه این استان در گروه ریاضی بهتر از سایر رشته‌ها بوده است که نشان می‌دهد هدایت تحصیلی در این استان باید ارتقا یابد.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور روز ۲۵ خرداد با شرکت در نشست عوامل اجرایی آزمون‌ها در استان سیستان و بلوچستان از حضور ۶۶ هزار و ۸۴۱ داوطلب  در آزمون سراسری ۱۴۰۱ در این استان خبر داد. آزمون سراسری با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار می‌شود.

کنکور سال ۱۴۰۱ طبق روال سال های گذشته در پنج گروه آزمایشی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی روز پنج شنبه نهم تیر ماه آغاز و تا شنبه یازدهم تیر پایان می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha