۲۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۵۸
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84790784
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بسیاری از مشکلات حوزه نان با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد، حل می شود

زنجان – ایرنا – رییس جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بسیاری از مشکلات و بروز تخلف ها در حوزه نان با شروع مرحله اصلی طرح هوشمند سازی یارانه آرد، حل می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله حسنی روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: با شروع مرحله اصلی طرح هوشمندسازی یارانه آرد، قیمت آرد و قیمت فروش نان در همه واحدهای نانوایی یکشان خواهد شد و زمینه تخلفات در این بخش از بین خواهد رفت.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هوشمند سازی یارانه آرد به موضوع بازرسی ها و هوشمند شدن این حوزه نیز کمک خواهد کرد، اظهار داشت: تلاش داریم همه بازیگران و تلاشگران را برای اجرای هر چه بهتر طرح هوشمندسازی یارانه آرد در استان پای کار بیاوریم.  

به گزارش ایرنا نصب دستگاههای کارتخوان ویژه هوشمند سازی یارانه آرد، برای نخستین بار در استان زنجان به صورت آزمایشی اجرا شد و اکنون همه نانوایی ها در این استان مجهز به این دستگاه ها هستند. نصب این کارتخوان زیرساخت نرم افزاری لازم برای اجرای طرح هوشمند سازی بارانه آرد است.

گفتنی است در زمان حاضر حاضر نانوایی ها همچنان از آرد یارانه ای استفاده می کنند و به گفته مسوولان مرحله اصلی اجرای این طرح که ارائه آرد به قیمت آزاد به نانوایی‌ها است با ابلاغ دولت اجرا خواهد شد.

رییس جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه تغییر قیمت در عرضه نان به مردم در این طرح وجود ندارد، گفت: در این طرح گندم با قیمت تمام شده از کشاورزان خریداری و با قیمت تمام شده نیز تبدیل به آرد و تحویل نانوایی می شود، و در انتها پس از پخت نان و در مرحله فروش، بخشی از بهای نان توسط مردم با همان قیمت سال گذشته پرداخت می گردد و دولت مابقی قیمت تمام شده نان را در حساب نانوایی ها کارسازی می کند.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه تنظیم بازار اشاره کرد و گفت: تامین کالا رکن اساسی در تنظیم بازار است و ما در زمینه هیچ مشکل و کمبودی نداریم.

حسنی افزود: رکن دیگر تنظیم بازار، قیمت گذاری است که این امر باید منطقی و منصفانه انجام شود، در مقطعی که که کالاهایی مثل روغن و شکر در بازار محدود شد، در واقع این کمبود ناشی از دعوای قیمتی بود نه مشکل در تولید. از این رو وقتی قیمت اصلاح شد شاهد وفور کالا در بازار شدیم.

وی با بیان اینکه مولفه های مختلفی مثل نیروی کار، مواد اولیه، حمل و نق در قیمت تمام شده کالاها تاثیر دارند، ادامه داد: ما الان درگیر این هستیم که نگذاریم که قیمت ها افسارگسیخته بالا نرود و از طرفی دنبال این هم نیستیم که قیمت ها غیرمنصفانه باشد چون د راین صورت تولید از بین می رود.

حسنی با بیان اینکه حضور بازرسان در اصناف چندان جوابگوی تنظیم بازار نیست، اظهار داشت: بازرسی ها باید هوشمند شود تا نتیجه موثر داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha