۲۷ خرداد ۱۴۰۱، ۰:۵۱
کد خبرنگار: 1269
کد خبر: 84791214
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فراوانی شبهات کار طلاب و روحانیون را سخت تر کرده است

اصفهان- ایرنا- استاد حوزه علمیه گفت: فراوانی و گستردگی شبهات دینی در جامعه، کار طلاب و روحانیون را سخت تر کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حمید میرباقری شامگاه پنجشنبه در پانزدهمین سالگرد رحلت عالم ربانی مرحوم آیت الله سید محمد باقر امامی(ره) امام جمعه فقید تیران در محل گلستان شهدای این شهر افزود: با توسعه فناوری اطلاعات و فضای مجازی شبه افکنی و نشر آن تسریع و بیشتر شده که پاسخگویی به آن وظیفه عالمان و کارشناسان دینی است.

وی بیان کرد: طلاب و روحانیون باید پاسخگوی این شبهات باشند و هرگونه کوتاهی برای آنان مشکل و باید در دادگاه عدل الهی پاسخ دهند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در جامعه امروز ما دغدغه دین و دینداری کم شده، تصریح کرد: مادیات جایگاه مهمتری پیدا کرده و آنقدر که فرصت برای رسیدگی به نیازهای مادی اختصاص می دهیم، کمتر به مشکلات و نیازهای معنوی می پردازیم.

وی ادامه داد: ناهنجاری‌های اجتماعی و کاهش توسل و ارتباط با معنویت در بین برخی از خانواده ها کم شده و این آسیب جدی برای جامعه خواهد بود که طلاق و جدایی زوج‌های جوان ناشی از همین مسئله است.

حجت الاسلام میرباقری با بیان اینکه بعضی از پدران و مادران نسبت به دین و اعتقادات فرزندان خود بی تفاوت و کم توجه هستند، اظهارداشت: همین مسائل بر نوع تربیت آنان اثر گذاشته و مسائل دینی و اعتقادات که موجب پیشرفت است را با مانع روبرو می کند.

وی با بیان اینکه عالمان دینی برای هدایت جامعه تلاش زیادی انجام می دهند، گفت: خدا شناسی و معرفت باعث دوری از گناه و ایستادگی در برابر دشمن می شود.

استاد حوزه علمیه کسب معرفت و تبلیغ دین را حاصل تلاش عالمان دینی بیان کرد و یادآورشد: این افراد نقش موثری در جامعه داشته و اجر عظیم می برند.

آیت الله سید محمد باقر امامی(ره)  از علمای دینی شهرستان تیران و کرون و امام جمعه این دیار بود که پانزده سال پیش بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.

بنا به فرمایش آیت الله العظمی حسین مظاهری، شخصیت آیت الله امامی در استان بی نظیر و در کشور کم نظیر بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha