۲۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۴۶
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 84791388
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر امنیتی وزیرخارجه استرالیا به جزایر سلیمان

۲۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۴۶
کد خبر: 84791388
سفر امنیتی وزیرخارجه استرالیا به جزایر سلیمان

تهران- ایرنا - «پنس ونگ» وزیر امورخارجه استرالیا به دلیل نگرانی های ناشی از امضای پیمان امنیتی جزایر سلیمان با چین با «مانسه سوگاواره» نخست وزیر این کشور اقیانوس آرام جنوبی دیدار کرد.

 به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از پایگاه خبری «استریتس تایمز» سنگاپور، این دیدار به دلیل افزایش نگرانی های ناشی از امضای پیمان امنیتی جزایر سلیمان با چین انجام شده است.

وزیر امور خارجه استرالیا در این دیدار تصریح کرد: کشورهای منطقه آسیا-اقیانوسیه توانایی تامین امنیت خود را دارند. 

در این دیدار،  وزیر خارجه استرالیا حدود 200 هزار دوز واکسن کرونا مربوط به رده سنی یازده سال به پایین را  در اختیار جزایر سلیمان قرار دارد که دانش آموزان این رده سنی بتوانند به مدارس بازگردند.

پیش تر وزیر خارجه استرالیا گفته بود در این دیدار پیرامون موضوعات مختلف از جمله مسائل امنیتی، وضعیت کرونا، راههای تقویت همکاری های اقتصادی و تغییرات آب و هوایی با مقامات ارشد جزایر سلیمان گفتگو خواهد کرد.

 استرالیا، آمریکا و نیوزیلند پیش از این بارها درباره این پیمان امنیتی میان پکن و جزایر سلیمان و ترس از افزایش نظامی گری در منطقه اقیانوسیه با رشد نفوذ چین ابراز نگرانی کرده اند. جزئیات این پیمان امنیتی تاکنون منتشر نشده است.

همچنین به نظر می رسد جزایر اقیانوسیه به عنوان کلیدی مهم در استراتژی رقابتی واشنگتن با چین قلمداد می شود. از سوی دیگر چین نیز تلاش های دیپلماتیک خود برای تحکیم روابط با کشورهای این منطقه را از چندی پیش آغاز کرده است که نمونه بارز آن امضای پیمان امنیتی با جزایر سلیمان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha