۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۵۶
کد خبرنگار: 5194
کد خبر: 84792772
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گاز استان تهران پیشرو در تحقق شعار سال

۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۵۶
کد خبر: 84792772
 گاز استان تهران  پیشرو در تحقق شعار سال

شهرری - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با اشاره به شعار سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: گاز استان تهران در راستای تحقق شعار سال در بخش دانش بنیان فعالیت‌های گسترده‌ای را برنامه ریزی کرده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از شرکت گاز استان تهران،   سید محمد هدائی پور، با اشاره به اینکه ۱/۶ گاز کشور در استان تهران توزیع می‌شود  اظهار داشت: شهرک‌های صنعتی که در استان تهران وجود دارد همگی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و ما در شرکت گاز استان تهران با هدف تسهیل اشتغالزایی و افزایش تولید واحدهای صنعتی به کار خود سرعت بخشیدیم تا در زمان برنامه ریزی شده تمام این صنایع از نعمت گاز بهره مند شوند.

وی در خصوص وصول مطالبات افزود: شرکت گاز با شرکت هایی که توان پرداخت گازبها را ندارند با آن ها همکاری لازم را داشته تا مشکلی در روند تولید آن ها ایجاد نشود.

هدائی پور در خصوص اینکه شرکت‌های دانش بنیان چطور می‌توانند از حمایت‌های شرکت گاز استان تهران استفاده کنند، اظهار داشت: پروژه‌هایی در سامانه "ساتع"  توسط شرکت گاز استان تهران تعریف شده است که شرکت‌های دانش بنیان و هیات علمی دانشگاه ها به آن دسترسی دارند.

این مسئول ادامه داد: آن دسته از شرکت‌ها و دانشگاه‌ها که توانایی لازم را  داشته باشند طرح های خود را به شرکت ما ارائه می‌دهند و بعد از آن طرح ها توسط شورای پژوهش شرکت بررسی و اگر مورد قبول واقع شود به شرکت ملی گاز ایران ارسال و پس از اخذ تاییدیه از سوی ستاد ملی گاز ایران با شرکت های دانش بنیان قرارداد بسته خواهد شد و پس از آن می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران  در خصوص طرح های فعال در قالب دانش بنیان گفت: پیش‌تر تولید "تسریع کننده‌ها و اجرای سیستم مانیتورینگ" را با شرکت های دانش بنیان اجرا کرده‌ایم و در حال حاضر چند طرح در دست اجرا قرار دارد.

به گفته وی از جمله طرح های در دست اجرا توسط شرکت های دانش بنیان مربوط به مطالعه و طراحی "سامانه بازیافت و کاهش هدررفت گاز" در پروسه تخلیه فیلترهای ایستگاه‌های گاز است.

وی  توضیح داد :در این تحقیق ابتدا مطالعات میدانی از ایستگاهای تقلیل فشار TBS و CGS تهران بعمل آمد و راهکارهای کلی  به منظور بازیافت گاز تهیه شد. و سپس نمونه برداری ناخالصی‌های فیلتراسیون گاز انجام شد.

هدائی پور گفت: با استفاده از تست‌های آزمایشگاهی، ترکیب متالورژی و توزیع، ابعادی ذرات موجود در این ناخالصی ها بدست آمد و در فاز بعدی طراحی اولیه جداکننده‌های مکانیکی(سایکلون) در مقیاس  آزمایشگاهی انجام شده و شبیه سازی عددی نیز به منظور بهینه سازی طرح نهایی در دستور کار قرارگرفت.

این مسئول تاکید کرد: وجود ونت تخلیه فیلتر در ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز به سبب ملاحظات فرآیندی و ایمنی موجب ایجاد ریسک ایمنی و سلامت برای کارکنان و ساکنین مناطق مجاور ایستگاه‌ها می‌شود، لذا به منظور شاخص‌های HSE، کنترل و کاهش صدای ناشی از ونت، نصب سایلنسر بروی ونت تخلیه در ایستگاه های گاز ضروری است.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران  بیان داشت: براساس اندازه گیری های انجام شده در برخی از ایستگاه‌ها، سطح تراز فشار صوت به بیش از ۱۳۵ دسی بل می‌رسد که مواجهه با این سطح از آلودگی، موجب نارضایتی در ساکنین همجوار ایستگاه‌ها شده و همچنین می‌تواند موجب آسیب‌های جدی به کارکنان از لحاظ تغییر در آستانه شنوایی شود.  

به گفته وی در این پروژه درنظر است دو نمونه سایلنسر جهت نصب بروی ونت فیلتر و شیر ایمنی طراحی و نصب شود و در نهایت عملکرد آن‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران یادآور شد: یکی دیگر از پروژه هایی که توسط شرکت های دانش بنیان در حال اجرا است و از اهمیت بالایی برخوردار است مقاومت آکوستیکی است که در ایستگاه های تقلیل فشار گاز در حال اجرا است.

وی تاکید کرد:  با توجه به اینکه بخش‌هایی از استان تهران بر روی گسل قرار دارد و زلزله خیز است و پس از زلزله امکان تخریب بناها و ساختمان‌ها وجود دارد؛ سعی داشته‌ایم با اجرای طرح مقاوم سازی ساختمان ایستگاه‌ها و بکارگیری تکنولوژی های جدید از ضرر و زیان جانی و مالی جلوگیری کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha