۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۴۲
کد خبر: 84792852
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار:

۲۷ مدرسه آستارا نیازمند بازسازی است

۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۴۲
کد خبر: 84792852
 ۲۷ مدرسه آستارا نیازمند بازسازی است

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: فضای آموزشی و ورزشی ۲۷ مدرسه این شهرستان از بافت قدیمی و تخریبی برخوردار هستند و باید با استفاده از ظرفیت خیران و اختصاص اعتبارات لازم نسبت به بازسازی آنها اقدام شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا عنایت رضایی پور روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش آستارا در اداره آموزش و پرورش این شهرستان افزود: ایجاد زمین های ورزشی در مدارس این شهرستان با هدف اهمیت به مقوله سلامت و توجه به نشاط و شادابی دانش آموزان به خصوص در زمان اوقات فراغت ضروری است.

وی اظهار کرد: برای اوقات ‌فراغت دانش ‌آموزان باید برنامه ‌ریزی داشته باشیم و دراین‌ خصوص از ظرفیت بسیج، اتحادیه انجمن های اسلامی و نهادهای فرهنگی باید استفاده شود.

فرماندار شهرستان آستارا خواستار پیگیری درخصوص مصوبات سفر وزیر آموزش و پرورش به این شهرستان شد و اضافه کرد:‌ در جریان سفر وزیر آموزش و پرورش به شهرستان آستارا ۲۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس مصوب شد که در صورت پیگیری و تخصیص آن مشکل بسیاری از مدارس حل می‌شود. 

رضایی پور با بیان اینکه در آستانه شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی تمام‌حضوری مدارس قرار داریم، افزود: آموزش و پرورش ضمن ‌تشکیل ستاد ثبت‌نام با همکاری صمت و اتاق اصناف برای کارگروه سرویس حمل‌ونقل دانش‌آموزی و لباس فرم مدارس برنامه‌ریزی داشته باشد. 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان میزان اعتبار ابلاغ شده برای اجرای طرح شهید سلیمانی را ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال عنوان و اظهار کرد:‌ در قالب این طرح در محوطه مدارس شهید نواب و قدس آستارا فضاهای ورزشی اعم‌ از زمین چمن و زمین ساحلی احداث می‌شود.

بیژن خالقوردی‌پور افزود: درخصوص نوسازی مدارس سینای چلوند، کمیل خسرومحله و شهید مرحبا مکاتباتی با اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از دانش‌آموزان شهرستان آستارا در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند، بیان کرد:‌ این وظیفه ما است که از مؤسسان مدارس غیردولتی حمایت کنیم و درخصوص اخذ تأییدیه نوسازی مدارس غیردولتی در تلاش هستیم تا از مهندسان بومی استفاده شود.

فرید بصیری مقدم مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا نیز گفت: از هشت‌هزار و ۶۰۰  دانش‌آموز گروه سنی پنج تا ۱۲ سال یک‌هزار و ۲۳۵ نفر تاکنون دز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و سال تحصیلی جدید را پیش‌رو داریم و برای جلوگیری از فعال شدن دوباره ویروس کرونا باید نسبت به ایمن دانش‌آموزان اقدام شود. 

شهرستان بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و حدود هزار معلم در ۱۶۰ مدرسه دولتی و غیردولتی آن به ۱۸ هزار دانش آموز تدریس می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha