۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۱۵
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84792918
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره‌برداری از ۵ طرح کشاورزی در شهرستان اردل

۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۱۵
کد خبر: 84792918
بهره‌برداری از ۵ طرح کشاورزی در شهرستان اردل

شهرکرد- ایرنا- پنج طرح کشاورزی همزمان با هفته جهادکشاورزی روز شنبه در شهرستان اردل به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری گفت: ۲ طرح گلخانه، ۲ طرح شیلات و طرح  آبیاری قطره‌ای در شهرستان اردل افتتاح شد که با افتتاح این طرح ها زمینه اشتغال هشت نفر فراهم شده است.

عطاءالله ابراهیمی روز شنبه در آیین افتتاح طرحهای کشاورزی شهرستان اردل با اشاره به اینکه افتتاح این طرح‌ها زمینه اشتغال پایدار افزایش بهره‌وری از اراضی کشاورزی را فراهم می‌کند، افزود: شهرستان  اردل به عنوان قطب تولید ماهیان سردآبی استان و کشور است و توسعه این بخش در این شهرستان یک اولویت است که این رتبه در سطح کشور و استان حفظ شود و از منابع آبی خدادای در این شهرستان بهره‌برداری مناسب انجام شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اردل نیز در این آیین افزود: برای اجرای پنج طرح کشاورزی در شهرستان ۶ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان تسهیلات تبصره ۱۸ و ۱.۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض دولتی پرداخت شده است.

سعید خسروی افزود: برای اجرای طرح آبیاری قطره‌ای در ۷۶ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۴۰۰میلیون تومان نیز آورده کشاورزان هزینه شده است.

به گفته وی، برای اجرای ۲ طرح گلخانه‌ای نیزبیش از سه میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات هزینه شده و زمینه اشتغال چهار نفر فراهم شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اردل ظرفیت تولید ۲ طرح شیلاتی در شهرستان را ۳۰ تن عنوان کرد و گفت: این طرح‌ها زمینه اشتغال چهار نفر را فراهم کرده است. 

 به گزارش ایرنا، همزمان با هفته جهادکشاورزی ۴۵ طرح کشاورزی در بخش آب و خاک، فنی و مهندسی، بهبود تولیدات دامی، بهبود تولیدات گیاهی، شیلات و آبزیان، صنایع تبدیلی و تکمیلی و طرح‌های ترویجی افتتاح  و یک طرح گلخانه‌ای کلنگ‌زنی می‌شود که با افتتاح این طرح‌ها ۲ هزار و ۲۵۷ خانوار بهره‌مند و زمینه اشتغال یکهزار و ۴۷ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم شده است.

۲۱ تا ۲۷خردادماه به عنوان هفته جهادکشاورزی نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha