خداحافظی باشکوه استابلر در حضور گرایی

۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۷
کد خبر: 84793236
خداحافظی باشکوه استابلر در حضور گرایی

تهران- ایرنا- «فرانک استابلر» فرنگی‌کار نامدار آلمانی در مراسم باشکوهی که شب گذشته در کشورش برگزار شد بعد از برگزاری یک مسابقه نمادین با «محمدرضا گرایی» از دنیای قهرمانی برای همیشه خداحافظی کرد.

به گزارش، مراسم خداحافظی «فرانک استابلر» آلمانی شب گذشته (شنبه) ورزشگاه  ام پی اچ لودویگزبورگ آلمان و در حضور بیش از چهار هزار تماشاگر برگزار شد. استابلر دارنده ۳ مدال طلا و ۲ مدال برنز جهان پس از کسب مدال برنز المپیک توکیو با درآوردن کفش‌های خود از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. این مراسم با مبارزه تیم‌های آلمان و ستارگان کشتی فرنگی جهان همراه بود.

وی در مرحله یک‌چهارم نهایی وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی در بازی‌های المپیک توکیو در یک مبارزه دشوار مقابل محمدرضا گرایی تن به شکست داد اما با حضور نماینده کشورمان استابلر توانست در مبارزه رده‌بندی با پیروزی برابر راماز زویدزه دارنده نقره امیدهای جهان از گرجستان به مدالی که آرزویش را داشت برسد و بعد از آن از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد و با درآوردن کفش ورزشی خود به دوران ورزش قهرمانی خود پایان داد.

استابلر گفت: برای من مهم بود که با یک رویداد جالب ثابت کنم که ورزش ما چقدر زیباست. استابلر که در نزدیکی اشتوتگارت زندگی می‌کند، در سال ۲۰۲۱ با مدال برنز بازی های المپیک توکیو به دوران قهرمانی خود پایان داد و تا فوریه برای شیاطین سرخ هایلبرون در بوندسلیگا کشتی گرفت. او در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در سه وزن مختلف قهرمان جهان شد.

البته مراسم خداحافظی فرانک استابلر تنها به انجام یک مبارزه ختم نشد بلکه یک مسابقه دوستانه به تیم آلمان و منتخب ستارگان کشتی دنیا بود. 

شب گذشته یلو گرامر با آلن الکسوییچ، اتینه کیسینجر با ویکتور چوبانو، پیتر اولر با فیلیکس بالداف، رولاند شوآرز با محمدعلی گرایی، راسمین آزیسیر با آرتور آلکسانیان، ماریوس براون با ویکتور نمس، پاسکال ایزیله با آگژول ماحمودوف و اداوارد پاپ با میهاین لوپز مبارزه کردند.

به جز کشتی گیران، ورزشکاران مطرح دیگری هم مانند یوهانس رایدزک (قهرمان دوگانه المپیک در ترکیب نوردیک)، ماتیاس اشتاینر (قهرمان المپیک در وزنه‌برداری)، نیکو کاپل (قهرمان پارالمپیک) و مونیکا سوزانسکا (شمشیرباز سابق کلاس جهانی) هم در مراسم خداحافظی استابلر حاضر بودند.
 

البته مبارزه محمدعلی گرایی با حریف آلمانی به دلیل همان مصدومیت که نماینده کشورمان با آن دست و پنجه نرم می‌کند سبب شد تا نیمه کاره رها شود.

خداحافظی باشکوه استابلر در حضور گرایی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha