قاضی عسکر: آستان‌های مقدس باید کانون پاسخگویی به شبهه‌های دینی شود

شهرری - ایرنا - تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: اماکن متبرکه و آستان‌های مقدس باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود، به کانون‌ پاسخگویی به شبهات دینی تبدیل شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر در همایش خادمان افتخاری حرم عبدالعظیم (ع) با اشاره به شبهات روزافزون دشمنان اسلام و انقلاب در فضای مجازی اظهار داشت: جوانان باید با مراجعه به این اماکن دینی، شبهات اعتقادی خود را رفع کنند.

وی پرداختن بیش از پیش به تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و احادیث اهل بیت (ع) در امور فرهنگی را امری لازم دانست و افزود: حوزه مباحث فرهنگی گستردگی فراوانی دارد که در این راستا استفاده از ابزارهایی مانند رسانه، فضای مجازی و هنر نیز می تواند بسیار موثر باشد.

حجت لاسلام قاضی عسکر توسعه امور فرهنگی را با توجه به حکم رهبر معظم انقلاب از دیگر اولویت های آستان مقدس برشمرد و خاطرنشان کرد: زیارت به معنای بیعت با اهل بیت (ع) برای پیروی از آنان و شناخت الگوهای دینی و بهره وری معنوی است‌؛ برهمین اساس باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که زائران با مراجعه به این حریم ملکوتی ضمن شناخت حضرت عبدالعظیم (ع) و امامزادگان آرمیده در آستان مقدس، از خدمات فرهنگی در زمینه های معرفتی، اخلاقی، تربیتی، مهارت های سبک زندگی اسلامی بهره مند شوند.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با تاکید بر موضوع مشورت با متخصصان در برنامه ریزی و انجام امور آستان مقدس اضافه کرد: بهره وری از خادمان افتخاری در بخش های مربوط به دانش و تخصص آنان در راستای توسعه خدمات برای زائران با توجه به حکم رهبر معظم انقلاب از مهمترین اهداف پیش روی ما است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) طرح جامع توسعه ابنیه آستان مقدس را مهم توصیف کرد و ادامه داد: در طرح جامع باید به گونه ای برنامه ریزی شود که تمام نیازها و ملزومات آسایش زائران در آن لحاظ شود.

وی افزود: حرم مطهر با توجه به افزایش زائران و کمبود ساختمان و همچنین فرسودگی بسیاری از بناها و نماهای موجود، نیازمند برنامه ریزی و اجرای طرح های عمرانی مناسب است که در همین راستا جلسات و مذاکراتی با ستاد بازسازی عتبات عالیات و بنیاد ملی مسکن برگزار می شود.

حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به ظرفیت های بسیار زیاد فرهنگی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و شهرستان ری، اعلام کرد: شهرستان ری با توجه به آثار تاریخی و فرهنگی و با وجود ظرفیت های گوناگون و حضور انبوه نوجوانان و جوانان متدیّن و انقلابی، نیازمند برنامه ریزی و اجرای طرح های جامع فرهنگی در راستای بهره وری هرچه بیشتر از این ظرفیت ها است که آستان مقدس می تواند با توجه به ظرفیت امامزادگان و مشاهیر مدفون و اماکن بازدیدی همچون موزه، آسمان نما به کانون و قطب فرهنگی تهران تبدیل شود.

حجت الاسلام قاضی عسکر ضمن پاسداشت یاد و خدمات مرحوم آیت الله ری شهری گفت: آن عالم پارسا در راستای توسعه فرهنگی، عمرانی و خدماتی این آستان مقدس، آثار و برکات فراوانی از خود به جا گذاشت و بر ما نیز لازم است در ادامه این مسیر و با یاری الهی، اقدامات ماندگار و موثری را صورت دهیم تا موجبات رضایت الهی را فراهم آورده و مورد عنایات خاص حضرت عبدالعظیم (ع) قرار گیریم.

وی تبسم و حُسن خُلق را از ویژگی های اخلاقی پیامبر برشمرد و خادمان این آستان مقدس را به تأسّی از سلوک اخلاقی پیامبر گرامی اسلام دعوت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha