۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۳۱
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 84793425
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۰درصد مطالبات گندم‌کاران کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد

گچساران- ایرنا- مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۸۰درصد از مطالبات گندم کاران این استان پرداخت شده و مابقی هزینه خرید تضمینی تا ۱۰ روز آینده به حساب کشاورزان واریز می شود.

ابوالحسن صداقت کیش روز دوشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین ۹۵درصد از مطالبات خرید تضمینی دانه های روغنی  کلزا  در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۲هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال بابت خرید تضمینی محصولات گندم و کلزا به کشاورزان استان پرداخت شده است.

صداقت کیش عنوان کرد: امسال هر کیلوگرم گندم به نرخ ۱۰هزار و ۵۰۰ تومان از بهره برداران استان خریداری می شود و همچنین به ازای هر کیلوگرم گندم یکهزار تومان به کشاورزانی که محصول خود را به دولت بفروشند تشویقی تعلق می گیرد.

به گفته صداقت کیش  هر کیلوگرم کلزا نیز به قیمت ۱۵ هزار تومان از بهره برداران خریداری می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تاکنون ۲۷ هزار و ۷۴۵ تن  گندم و یکهزار و ۱۲۱ دانه های روغنی کلزا از کشاورزان این استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

وی  ابراز داشت: تعداد ۹ مرکز خرید تضمینی گندم و سه مرکز خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا در مناطق مختلف این استان محصول مذکور را از بهره برداران خریداری می کند.

صداقت کیش تاکید کرد: بر اساس برآوردهای کارشناسان و با  توجه به کم بارشی های سال زراعی جاری ۳۷ هزار تن گندم و ۲ هزار و ۲۰۰ تن کلزا در استان خرید تضمینی خواهیم داشت.

سالانه ۹۷۲ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha