۸۳۰ میلیارد ریال از مطالبات گندم کاران کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد

یاسوج- ایرنا- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۳۰ میلیارد ریال از مطالبات گندم کاران استان پرداخت شده و مابقی بقیه مطالبات کشاورزان در ردیف پرداخت قرار گرفته است.

ابوالحسن صداقت کیش روز یکشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: از ۱۰ اردیبهشت امسال تاکنون در ۹ مرکز خرید تضمینی، گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است.

وی افزود: تاکنون ۷۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: قیمت گندم معمولی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت گندم دوروم ۱۸ هزار تومان است.

صداقت کیش ابراز کرد: سال گذشته ۷۴ هزار تن گندم مازاد کشاورزان خریداری شد، پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۷۶ هزار تن گندم خریداری شود و این آمار رشد ۶ الی هشت درصدی خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

میانگین خرید تضمینی خرید گندم در سال های گذشته ۴۰ هزار تن بود. سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ حدود ۳۶ هزار تن خرید مازاد گندم در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شد.سال گذشته با شاخص های متعدد و شرایط اقلیمی مناسبی که وجود داشت حدود ۷۴ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان استان خریداری شد.

وضعیت نشان می دهد که در سال زراعی جاری نسبت به سال قبل و حتی دهه های قبل از آن یک رکورد تاریخی در بخش خرید تضمینی گندم ثبت شده است.

سطح زیر کشت گندم در استان در سال زراعی جاری ۹۰ هزار هکتار بوده که ۷۵ هزار هکتار ان دیم و ۲۰ هزار هکتار آن آبی بوده است.

سالانه حدود یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود که نیمی از این میزان محصولات زراعی است. این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است. استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha