نماینده مجلس: سفر رئیس جمهور نقطه عطف تحولات در دشت ورامین است

ورامین - ایرنا - نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر رئیس جمهور به دشت ورامین، نقطه عطف تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و عمرانی این منطقه از استان تهران است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از دفتر نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی، حسین نوش‌آبادی با اعلام این مطلب اظهار داشت: سفر روز گذشته آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به دشت ورامین، نقطه عطفی در تاریخ سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی منطقه به حساب می‌آید و بسیاری از طرح‌های نیمه‌کاره را تعیین تکلیف کرد.
وی افزود: دستور قاطع رئیس جمهور در تعیین تکلیف طرح‌هایی که سال‌ها معطل مانده بود موجب می‌شود تا رشد و توسعه این منطقه با سرعت بیشتری همراه شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از مهترین مطالبات مردم دشت ورامین، تکمیل طرح قطارحومه‌ای تهران به قرچک، ورامین و پیشوا و تبدیل آن به مترو است که با بازدید میدانی رئیس جمهور از محل اجرای این طرح زمینه نهایی شدن اجرای آن پس از ۱۵ سال فراهم شود.
وی ادامه داد: این طرح زخم کهنه‌ای در دشت ورامین بود که با دستور رئیس جمهور مبنی بر تبدیل شدن آن از قطار حومه‌ای به راه‌آهن التیام بخشیده شد.
نوش‌آبادی اظهار داشت: یکی دیگر از نیازهای منطقه، تکمیل بیمارستان نیمه‌تمام شهرستان فاقد بیمارستان پیشوا است و قرار شد تا با اختصاص بودجه، تا پایان سال ۱۴۰۲ این طرح مهم تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.
این نماینده مجلس اضافه کرد: پیش از این نیز در مجلس شورای اسلامی برای تکمیل بیمارستان شهرستان پیشوا ردیف اعتبار در نظر گرفته شده بود و ۷۰ میلیارد تومان بودجه ملی برای آن به تصویب مجلس رسیده است.
وی دیگر نیاز منطقه را آب زراعی پایدار اعلام کرد و افزود: دشت ورامین قطب تولید محصولات زراعی و دامی است و کشاورزان و دامداران تأمین کننده گوشت و پروتئین پایتخت می‌باشند و در صورت آسیب وارد شدن به این بخش، امنیت غذایی تهران با مشکل مواجه می‌شود.
نوش‌آباد افزود: با دستور رئیس جمهور مقرر شد تا سرعت اجرای طرح انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به دشت ورامین با سرعت بیشتری همراه شده و آب مورد نیاز کشاورزان از این محل تأمین شود.
آیت الله رئیسی در سفر یکروزه به جنوب شرق تهران از پروژه مسکونی هزار واحدی سبحان قرچک، طرح قطار حومه‌ای ورامین- تهران و بیمارستان نیمه کاره شهرستان پیشوا بازدید کرد.
در جریان این سفر، رئیس جمهور در شهرک آژینه، یکی از مناطق محروم پیشوا حضور پیدا کرد و بدون واسطه با مردم دیدار و گفت وگو کرد.
آیت الله رئیسی سپس با حضور در مرقد مطهر امامزاده جعفر(ع) فرزند بلافصل امام هفتم شعیان، ضمن زیارت مضجع نورانی این امامزاده جلیل القدر، با تنی چند از زائران و مجاوران به گفتگو پرداخت.
رئیس جمهور سپس با حضور در جلسه شورای اداری طرح‌های پیشنهادی شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک را مورد بررسی قرار داد.
شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک با بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب‌شرق تهران واقع شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha