از آغاز به کار کارخانه تولیدی مرودشت پس از ۱۵ سال تعطیلی تا ورود هیات های تجاری چند کشور خارجی به ایران

استان‌ها - ایرنا - آغاز به کار کارخانه مرودشت استان فارس پس از ۱۵ سال تعطیلی و ورود هیات های تجاری کشورهای سوریه، عمان و عراق به کشور بمنظور گسترش روابط اقتصادی و تجاری با ایران از جمله مهمترین خبرهای استانی امروز یکشنبه (۲۹ خرداد) بود که خبرنگاران ایرنا با پوشش خبری، اقدام به انتشار آن کردند.

به گزارش گروه اخبار استان ها، خبرنگاران ایرنا در استان های مختلف همچنین سوژه های مهمی را با عناوین  چنگ‌اندازی مالچ‌ پلاستیکی بر گلوی کشتزارهای خراسان رضوی ،  امید به افزایش تولید محصولات گلخانه ای در کهگیلویه و بویراحمد ،  ذره‌بین پنج هزار بازرس بر بازار مازندران/ پلمب ۸۰ صنف گرانفروش در ۴۸ ساعت گذشته ، کارخانه آزمایش مرودشت پس از ۱۵ سال تعطیلی آغاز به کار کرد ،  مستاجران خانه به دوش و اجاره های لاکچری در کهگیلویه و بویراحمد ،  سایه مشکلات زیرساختی در مسیر فعالیت تولیدکنندگان شهرک صنعتی مرزن‌آباد چالوس ، نوبهار است ولی خوشدل نیست ،  تداوم روند خشکسالی در چهارمحال و بختیاری ،مصرف بهینه برق، چرا و چگونه؟ ،  مسیر ناهموار توسعه گردشگری در قزوین  ، ظرفیت‌های ایجاد ژئوپارک در مراغه  ، یک گام تا تبدیل همدان به شاهراه ریلی غرب کشور  ، اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی دولت برای خروج طرح بازسازی مقبره‌الشعرا از رکود پیگیری و به بحث و گفت و گو با کارشناسان پرداختند که می توان با ورود به لینک های مربوطه گزارش کامل را مطالعه کرد .

مرکز استان فارس با انتشار گزارشی با عنوان کارخانه آزمایش مرودشت پس از ۱۵ سال تعطیلی آغاز به کار کرد به گام نخست کارخانه تعطیل آزمایش مرودشت در مسیر احیا که به دنبال بازدید و دستور رئیس‌جمهور برداشته شد، اشاره کرده و آورده است این کارخانه با افتتاح تولید آبگرمکن شکل گرفت؛ اقدامی که به گفته مسئولان با راه‌اندازی خط تولید کولر آبی در پایان مردادماه امسال نیز تکمیل می‌شود.

آیت‌الله سیدابراهیم  رئیسی رئیس جمهور ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ در هفتمین سفر استانی خود به استان فارس، از کارخانه آزمایش مرودشت در حدود ۵۰ کیلومتری شمال شیراز بازدید کرده بود.
رئیس جمهور در بازدید از این واحد صنعتی تعطیل که سال‌ها قبل بخشی از لوازم خانگی مورد نیاز بازار داخلی را تامین می‌کرد، از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل این واحد قرار گرفت و دستورهای لازم در خصوص این کارخانه را صادر کرد.

خبرنگاران ایرنا در مرکز اردبیل نیز با عنوان  سکانس شکوفایی سینما در دولت سیزدهم   گزارشی منتشر کرده اند که در آن می خوانیم : تشکیل شورای عالی سینما در دولت سیزدهم بعد از حدود ۱۰ سال وقفه، بیانگر نگاه ویژه دولتمردان به توسعه و رونق هنر هفتم است و مدیران و مالکان سینماها می‌توانند با استفاده از فرصت حمایت و پشتیبانی دولت، با احداث سالن‌های پیشرفته اکران فیلم و ایجاد فضاهای، رونق هر چه بیشتر این حرفه را شاهد باشند.

استان تهران نیز با انتشار گزارشی با عنوان اشتغال ۲ هزار و ۶۰۰ نفری در شیلات استان تهران و ضرورت توسعه آبزی‌پروری    به توسعه بخش شیلات و ایجاد زنجیره شیلاتی از تولید تا بازار صادرات پرداخته که توسعه اقتصادی و اشتغال هر استان و کشور را به همراه دارد  .

در بخشی از این گزارش می خوانیم : نگاهی به بخش توسعه آبزی پروری در استان تهران نشان می دهد که تنوع اقلیمی، وضعیت آب و هوایی و وجود چشمه ها و رودخانه‌هایی مانند کرج، جاجرود، لار، حبله  شور، قناتها و چاه های آب کشاورزی و وجود استخرهای ذخیره آب کشاورزی ، از ظرفیت هایی است که کمتر استانی از آن برخوردار است و می توان با رویکرد دولت مردمی سیزدهم از آن به بهترین شکل ممکن بهره برد و همزمان با توسعه اقتصادی به اشتغالزایی این استان پهناور کمک کرد.

مرکز قم نیز با انتشار گزارشی با عنوان چهار پروژه مهم عمرانی قم با اعتبارات سفر استانی رییس جمهور در مسیر بهره برداری آورده است که در جریان سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت به استان قم که در دی‌ماه سال گذشته انجام شد،‌ بر روند پیشرفت و تکمیل چهار پروژه مهم عمرانی و شهری در این استان شامل چهار خطه کردن محور پردیسان- ورجان، ورزشگاه ۴۵۰۰ نفری پردیسان، جمع‌آوری ریل‌های متروکه و اجرای خط انتقال آبرسانی به روستاهای قنوات تاکید شد.

این چهار پروژه مهم که در سال‌های گذشته جزو اولویت‌های استان محسوب می‌شد ولی به دلایلی از جمله کمبود اعتبار نیمه‌تمام رها شده بود، پس از سفر هیات دولت سیزدهم به استان قم، بار دیگر در صف انتظار برای تکمیل و بهره‌برداری قرار گرفت.

از آغاز به کار کارخانه تولیدی مرودشت پس از ۱۵ سال تعطیلی تا ورود هیات های تجاری چند کشور خارجی به ایران

خبرنگاران ایرنا در استان ها همچنین امروز به ورود هیات های اقتصادی عراق ، سوریه و عمان به ایران، پرداختند و همچنین در ادامه در باره  علت حادثه آتش سوزی روز گذشته دفتر بازرسی سازمان منطقه ویژه پارس در شهرستان عسلویه ، بسته شدن جاده چالوس و، تسریع در مدرسه سازی در آذربایجان شرقی مطالبی تهیه و منتشر شده است که علاقه مندان برای مطالعه کامل این اخبار و همچنین دیگر اخبار می توانند به لینک های مربوطه در زیر مراجعه کنند.

ورود هیات تجاری ، اقتصادی عراق به ایلام

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایلام گفت: یک هیات تجاری ، اقتصادی از استان دیاله عراق بمنظور بررسی راه های گسترش ارتباط تجاری و اقتصادی وارد ایلام شدند.

شعبان فروتن اضافه کرد: مهم ترین هدف از پذیرش این هیات گسترش روابط اقتصادی و تجاری در بازارچه جدید مرزی هلاله شمالی در این استان بوده چرا که این بازارچه در مقابل این استان مرزی عراق واقع شده است.

رییس اتاق بازرگانی اهواز: هیات‌های تجاری سوریه، عمان و عراق به ایران سفر می‌کنند

رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: هیات‌های تجاری از کشورهای سوریه، عمان و عراق با برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته، به ایران سفر می‌کنند.

شهلا عموری در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: سفر این هیات‌های تجاری تخصصی برای آشنایی هرچه بیشتر با ظرفیت‌های تولیدی و اقتصادی کشورمان صورت می‌گیرد.

از آغاز به کار کارخانه تولیدی مرودشت پس از ۱۵ سال تعطیلی تا ورود هیات های تجاری چند کشور خارجی به ایران

جزییات جلسه هیات تطبیق با موضوع بازنشستگان از زبان پورابراهیمی

محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی و نماینده کرمان و راور در مجلس جزییات مربوط به آنچه در نخستین جلسه هیات تطبیق که با هدف بررسی مصوبه دولت درباره بازنشستگان تامین اجتماعی برگزار شده بود را تشریح کرد.

وی با اشاره به موارد مطرح شده در این جلسه گفت: تامین اجتماعی سازمانی غیردولتی و منابع آن متعلق به کارگران و کارفرمایان است و یک ریال از منابع سازمان به بودجه عمومی دولت ارتباط ندارد و عددی که در بودجه عمومی دولت لحاظ می شود بابت رد دین به این سازمان محسوب می شود.

علت آتش سوزی دفتر بازرسی سازمان منطقه ویژه پارس در دست بررسی است

مدیر روابط عمومی و تشریفات سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اعلام کرد: علت حادثه آتش سوزی روز گذشته دفتر بازرسی این سازمان در شهرستان عسلویه در دست بررسی است.

سید محمد باقر یوسف زاده افزود: بامداد شنبه (روز گذشته ) دفتر بازرسی سازمان منطقه ویژه پارس دچار حریق شد که این حریق با حضور نیروهای آتش نشانی و امدادی مهار شد.

تخصیص اعتبارات سفر استانی رییس جمهور به گالیکش ادامه دارد

فرماندار گالیکش گفت: تخصیص اعتبار هشت هزار و ۳۸۰ میلیارد ریالی سفر اسفندماه پارسال رییس جمهور به گلستان برای گالیکش ادامه دارد و تکمیل آن، زمینه به ثمرنشستن بخش قابل توجهی از پروژه‌های عمرانی و اشتغالزایی این شهرستان را فراهم خواهد کرد.

جاده کرج - چالوس بسته شد / مسافران از محورهای جایگزین استفاده کنند

کارشناس کنترل ترافیک پلیس راه البرزاعلام کرد: جاده کرج - چالوس به دلیل اجرای عملیات عمرانی از امروز به مدت سه روز بسته شد و مسافران ازمحورهای جایگزین استفاده کنند.

سروان مسعود خانجانی اظهار داشت :مسافران برای سفر به شهرهای شمالی کشور از مسیرهای هراز و فیروزکوه استفاده نمایند.

از آغاز به کار کارخانه تولیدی مرودشت پس از ۱۵ سال تعطیلی تا ورود هیات های تجاری چند کشور خارجی به ایران

بازنشسته یزدی با فروش فیش حج خود، سه زندانی را آزاد کرد

بازنشسته یزدی با فروش فیش حج تمتع و پرداخت ۶۳۰ میلیون ریال زمینه آزادی سه محکوم مالی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان را فراهم کرد.

اصغر مباشر با مراجعه به دفتر ستاد دیه استان یزد ، هزینه فروش فیش حج تمتع خود را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص داده و با اهدای این مبلغ زمینه ساز آزادی سه محکوم مالی از زندان شد.

یک جوان ۳۰ ساله تبعه چین در قشم مسلمان شد

رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم گفت: یک جوان ۳۰ ساله تبعه کشور چین در این جزیره با ادای شهادتین به دین مبین اسلام مشرف شد.

حجت الاسلام احمد غلامی افزود: این جوان چینی که چندی است در جزیره قشم زندگی می کند، پس از تحقیق درباره دین مبین اسلام تصمیم گرفت به خداوند یکتا و پیامبر اسلام (ص) ایمان بیاورد و از این رو به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراجعه کرد.

مدرسه‌سازی در آذربایجان‌شرقی سرعت می‌گیرد/ تصویب اعتبار ۸۴۷ میلیارد تومانی در سفر استانی

مدیرکل سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی اختصاص ۸۴۷ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت، تجهیز و تکمیل مدارس نیمه‌تمام استان را دستاورد سفر رییس‌جمهور به این استان اعلام کرد و گفت: با تخصیص این اعتبارات شاهد شتاب بخشی به ساخت مدرسه در استان خواهیم بود.

ویروس جدید شایع نشده است/ افزایش دما در همدان علت شیوع عفونت‌های گوارشی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه ویروس جدید و بیماری نوظهوری در جامعه شایع نشده است گفت: همه ساله با ورود به فصل گرم سال و افزایش دما، شیوع عفونت های گوارشی نظیر اسهال کودکان افزایش می یابد.

وضعیت کرونا در سیروان و دهلران زرد شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: وضعیت کرونا در شهرستان های سیروان و دهلران از آبی به زرد تغییر یافت و تعداد شهرهای زرد به ۶ شهر افزایش یافت.

مبارزه با هنجارشکنی در استان‌های شمالی تشدید می‌شود

جانشین فرماندهی کل نیروی انتظامی کشور گفت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه فصل تابستان و مهمان‌پذیری سه استان شمالی ، طرح‌های مقابله با هنجارشکنی و برقراری امنیت و آرامش در مسیرها و مقصدهای گردشگری این مناطق از امروز تشدید می‌شود.

سردار قاسم رضایی ضمن توصیف مواهب طبیعی و مزیت گردشگری این سه استان شمالی با هشت میلیون جمعیت ثابت ، اجرای طرح تشدید برخورد با هنجارشکنی را خواست مردمی معرفی کرد و افزود : در ایام تعطیلات این سه استان با جمعیت شناور بالای ۳۰ میلیون نفر مواجه هستند و به همین دلیل برقراری امنیت و رعایت هنجارهای اجتماعی از درخواست های مردم این استان ها بوده است.

کانون بیماری‌های حاد دامی در کشور وجود ندارد

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور گفت: کانون‌های بیماری‌های حادی در کشور وجود ندارد و ۹۰ میلیون دُز واکسن تب برفکی به همراه سایر واکسن مورد نیاز دام و طیور خریداری و در حال توزیع در بین استان‌های کشور است.

پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات خراسان رضوی مرکز صادرات محتوای دیجیتال می‌شود

مشاور ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) گفت: در راستای تحقق شعار سال و بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته، پارک فاوا مشهد مرکز خدمات برای ذخیره سازی آسان بارگزاری و دریافت سندهای الکترونیک بر بستر اینترنت و قطب تولید محتوای دیجیتال با هدف صادرات محصولات فرهنگی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha