جانبازان "بصیر" (روشن دل) استان کرمانشاه تجلیل شدند

کرمانشاه - ایرنا - جانبازان بصیر (روشن دل) کرمانشاهی روز یکشنبه در همایشی با حضور "بابک ذوقی" مدیرعامل "خانه نور" کشور و مسئولان در سرسرای بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه روز یکشنبه در این مراسم ، جانباران بصیر و ایثارگران را اسناد زنده دوران دفاع مقدس معرفی کرد که برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران همه وجود خودشان را برای دفاع از کشور فدا کرده اند.

« خسرو شهیدی» آرامش و آسایش امروز کشور را مدیون ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی شهدا و جانبازان عنوان کرد که آسایش و آرامش خودشان را در راستای حفظ آرامش و آسایش کشور تقدیم کردند.

وی با اشاره به جانبازان "بصیر" دوران دفاع مقدس گفت: این عزیزان در دوران دفاع مقدس با ارزش ترین نعمت وجودی خود را یعنی "بینایی شان" را برای حفظ آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی دادند و به دیدن زیبای های دنیا پشت پا زدند تا ما سربلند باشیم.

شهیدی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی در دنیا در بسیاری از علوم و قدرت نظامی حرف برای گفتن دارد که آن را مدیون فداکاری شهدا و ایثارگران هستیم گفت: بنابراین تا ابد مدیون آنها هستیم و باید در راستای خدمت گزاری به آنان گام برداریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در ادامه همایش هم فکری و هم اندیشی جانبازان بصیر استان کرمانشاه را در راستای رسیدگی به مشکلات و ارایه خدمات بهتر به آنان با هم فکری خودشان عنوان کرد و گفت: در این همایش جانبازان بصیر با انتخاب اعضای انجمن "خانه نور" استان بسیاری از مشکلات ویژه جانبازان بصیر" روشن دل" که  در سطح  ادارات و شهر با آن دست و پنجه نرم می کنند با کمک بنیاد شهید و امور ایثارگران  رسیدگی و حل و فصل می کنند.

تقویت خدمات ورزشی به جانبازان یک نیاز ضروری و فوری است 

در ادامه این جلسه عضو انجمن "خانه نور" استان کرمانشاه به خدمات این انجمن در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت مشکلات برخی از جانبازان بصیر استان مانند شناساسی فرزندان شان آمار بیکار آنان ، رفع مشکل کد رهگیری جانبازی برخی از آنان که ( ۶ نفر) که نمی توانستند  خدمات دریافت کنند  و یا تعویض کارت شناسایی درب منزل با همکاری اداره کل ثبت احوال استان پیگیری شده است.

« علیرضا رشیدی» در ادامه در کنار بسیاری از مشکلات افراد روشن دل در سطح جامعه، مهم ترین نیاز جانبازان بصیر را دریافت خدمات ورزشی دانست و گفت: باید خدمات ورزشی به جانبازان بصیر در استان تقویت شود و این یکی از ضروری ترین کارها است.

وی در پایان گفت: شیوع بحران ویروس کرونا باعث شده آنچنان باید از جانباز بصیر در طول ۲ ، سه سال گذشته عیادت و سرکشی نشود و امیدواریم از این بعد رابطه بسیار بهتر بین مسئولان استان با جامعه ایثارگر به ویژه جانبازان بصیر اتفاق بیفتد.

در پایان این مراسم از ۳۲ جانباز بصیر (روشن دل)  استان کرمانشاه با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد.

از تعداد حدود ۲۱ هزار جانباز استان کرمانشاه ۳۲ نفر از آنان جانبازان بصیر و روشن دل دوران دفاع مقدس هستند

استان کرمانشاه در طول انقلاب اسلامی بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، حدود ۲۱ هزار جانباز، هزار و ۸۰۰ آزاد و ۱۶ شهید مدافع حرم تقدیم کرده است.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha