صعود ۱۳۵ زائر قشمی حج تمتع در پی قدوم مبارک پیامبر مهربانی به کوه نور

قشم - ایرنا - مدیر کاروان حج تمتع شهرستان قشم گفت: ۱۳۵ زائر قشمی سرزمین وحی امروز (یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ مطابق با ۱۹ ذی القعده) با صعود و حضور در غار حرا محل نزول نخستین آیات الهی بر خاتم پیامبران در پی قدوم مبارک پیامبر مهربانی از کوه نور بازدید کردند.

عبدالجواد کمالی روز یکشنبه در گفت و گویی تلفنی از شهر مکه مکرمه با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این تعداد زائر اعزامی از جزیره قشم به همراه صدها زائر خانه خدا از ملیت های مختلف با زمزمه های خالصانه یا الله، یا رسول الله و الله اکبر، ارتفاع کوهی را طی کردند که در آنجا فرشته وحی با قرائت آیات آغازین سوره «علق» خاتم پیامبران را به رسالتی جهانی بشارت داد.

وی ادامه داد: غار حرا از آن جهت برای مسلمانان مقدس است که رسالت پیامبر اسلام(ص) از آن جا آغاز شد و پرتو انوار کلام الهی از این غار سرتاسر فضای ظلمت زده دنیا را در کوتاه زمانی در نوردید.

مدیر کاروان حج تمتع شهرستان قشم با بیان اینکه تمامی ۱۳۵ زائر و پنج نفر از عوامل حج این شهرستان در صحت و سلامت کامل بسر می برند، افزود: امروز به فضل الهی این زائران سرزمین وحی در اجرای زیارت های دوره شهر مکه مکرمه از طریق الهجره و غار ثور، جبل النور و غار حرا و منطقه خیمه های منا و محل رمی جمرات بازدید کردند.

کمالی توضیح داد: قبل از انجام این بازدیدها تمامی زائرین اعزامی از جزیره قشم در بدو ورود به شهر مکه مکرمه با حضور در مسجدالحرام اعمال عمره خود را به جا آوردند.

وی با اشاره به اینکه خدمات بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برای زائران ایرانی سرزمین وحی به نحو احسن و شایسته در حال انجام است، اضافه کرد: محل اسکان و استقرار زائران قشمی بسیار مناسب و در فاصله کوتاهی تا حرم امن الهی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، غار حرا که در کوه حرا یکی از کوه‌های معروف شهر مکه و مشهور به «جبل النور»  واقع شده‌ است از اماکن مقدس نزد مسلمانان است که پیامبر اسلام (ص) هر ساله مدتی را در آن به عبادت می‌پرداختند و برای نخستین بار در این مکان بر ایشان وحی نازل شد.

غار ثور هم که در کوه معروف ثور قرار گرفته در جنوب شرقی مسجدالحرام واقع شده و به دلیل اقامت سه روزه پیامبر اسلام در این غار در زمان هجرت از مکه به مدینه همواره نزد مسلمانان مقدس شمرده می‌شود.

۱۳۵ زائر و پنج نفر از عوامل حج این شهرستان روز (چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱) برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام شدند.

این تعداد زائر قشمی مدینه بعد بوده و در قالب تنها کاروان حج تمتع این شهرستان به شماره ۳۲۰۲۳ از طریق فرودگاه بین المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس به سرزمین وحی عزیمت کردند.

این زائران قشمی سرزمین وحی بعد از ۳۲ روز اعمال حج به کشور باز می گردند.

امسال ۳۹ هزار و ۶۳۰ زائر ایرانی از ۱۹ ایستگاه پروازی برای انجام مناسک حج راهی سرزمین وحی خواهند شد.  

عملیات رفت زائران ایرانی از ۲۲ خرداد ماه آغاز شده و تا روز ۱۲ تیر ماه سالجاری به پایان می‌رسد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha