استاندار خراسان رضوی: تغییر رویکرد فرزندنیاوری با اقدامات فرهنگی میسر است

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از چالشهای فرهنگی جامعه امروز فرزندنیاوری است که باید این رویکرد با اقدامات فرهنگی تغییر کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یعقوبعلی نظری روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی افزود: عدم رغبت به فرزندآوری در بین زوجین اکنون یکی از موضوعات امروز است که با اقدامات فرهنگی و  مساله محور باید فرهنگ فرزندآوری در جامعه نهادینه شود.   

وی بیان کرد: تلاش داریم تا یک کار گسترده فرهنگی با برنامه و اهداف مشخص در همه دستگاههای اداری استان خراسان رضوی انجام شود و مقدمات کار هم آماده شده است، محتوای این طرح، جدا از ضمانت اجرایی کار از نظر استمرار و اقدام به موقع به گونه‌ای است که محتوای بسته در ارتباط با هر دستگاه فرق دارد.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: باید در هر دستگاه یک کارگروه محتوایی برای تحقق این موضوع ایجاد شود. بهترین افرادی که می‌توانند مسائل را احصا، دسته‌بندی و اولویت‌بندی کنند و راهکار محتوایی را پیشنهاد دهند کارکنان همان دستگاه هستند.

                                                    استاندار خراسان رضوی: تغییر رویکرد فرزندنیاوری با اقدامات فرهنگی میسر است

نظری ادامه داد: احصا مشکلات فرهنگی و اولویت بندی و تهیه برنامه کاهش مشکلات و نظارت بر حسن اجرا و پیاده‌سازی آن از وظایف کارگروههای دستگاهی است. همچنین یک کارگروه متمرکز نیاز داریم که متصل با دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان باشد.

استاندار خراسان رضوی افزود: همین کارگروه متمرکز و مشترک یک کارگروههای دستگاهی ایجاد خواهد کرد که پاسخگوی کارگروه مشترک در موضوع محتوا و اجرای طرح پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه در نتیجه این طرح فرهنگی باید ببینیم چه مساله‌ای را می‌خواهیم حل کنیم، افزود: اگر بخواهیم مساله محوری باشد باید آن مساله مشخص باشد که چه چیزی است و اولویت‌بندی شود و مساله محور حرکت کنیم و از سوی دیگر  با توجه به هزینه‌ای که انجام می‌دهیم باید نتیجه اقدامات خود را برای دستیابی به مقصد ارزیابی کنیم.

جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی امروز با حضور آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد و استاندار خراسان رضوی و سایر مسوولان استانی برگزار شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha