استاندار خراسان رضوی: تامین نیازهای مردم از محل اعتبارات استانی در اولویت است

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: جذب مناسب اعتبارات برای تامین نیازهای مردم در اولویت قرار دارد و فقط هزینه‌کردن اعتبارات شرط نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یعقوبعلی نظری روز شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان خراسان رضوی افزود: تحول جدی در برنامه‌ریزی برای توسعه استان نیاز امروز است، چراکه برای به نتیجه رسیدن تلاشها باید هم در برنامه‌ریزی و هم در اجرای آن تحول ایجاد کنیم.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: به تغییر شیوه‌های مدیریتی و اعمال مدیریت تحولی نیاز داریم تا بن‌بستها و موانع برداشته شده و در جهت تحقق اهداف پیش رویم.

نظری بیان کرد: اعتبارات مالی یکی از الزاماتی است که اگر به موقع و در جای خود با توجه به نیاز حقیقی مردم هزینه نشود، مشکلات را برطرف نمی‌کند.

وی با اشاره به پروژه های نیمه تمام خراسان رضوی که از سالهای قبل تاکنون باقی مانده است، گفت: این پروژه‌ها براساس نیازسنجی مناسب پیش‌بینی و اجرا نشده‌، بنابراین تبدیل به مشکل شده‌اند.

به گفته وی، می‌توان با اولویت‌بندی نیازهای مناطق مختلف استان خراسان رضوی، این پروژه‌ها را تکمیل کرد.

استاندار خراسان رضوی رفع نیازهای مردم و مناطق را مستلزم برنامه‌ریزی از سطوح پایین تا بالا ذکر و بیان کرد:  اگر فرمانداران و اعضای کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها، پیشنهادات بررسی شده و اولویت بندی شده خود را به مرکز استان ارائه دهند و سپس مرکز به سازمان برنامه و بودجه کشور منعکس نماید، مدیریت کارآمدتری خواهیم داشت.

 رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی در این نشست ضمن تشریح وضعیت اعتباری استان در سال ۱۴۰۱ گفت: امسال کل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استان در سال جاری یکهزار و ۹۰۸ میلیارد تومان است.

رضا جمشیدی افزود: با پیگیریهای استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی امسال ۲۰۰ میلیارد تومان نیز در قالب بودجه زیارت به استان خراسان رضوی اختصاص یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha