مرزبانی و انتظامی استان کرمانشاه آمادگی خدمات‌رسانی به زائران اربعین را دارند

قصرشیرین- ایرنا- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: نیروهای مرزبانی و انتظامی استان با توجه به در پیش بودن رویداد و کنگره بزرگ اربعین آمادگی با افتخار کامل را برای پذیرایی و خدمات رسانی لازم به زائران اربعین دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار «علی اکبر جاویدان» روز دوشنبه در حاشیه برگزاری جلسه تعاملی تحت عنوان  جامعه اطلاعاتی - عملیاتی بین انتظامی و مرزبانی استان با حضور فرماندهان هنگ های مرزی و انتظامی شهرستان های مرزی استان در محل مرزبانی هنگ مرزی قصرشیرین، افزود: با توجه به در پیش بودن رویداد بزرگ اربعین امسال قرار بر این است که مرز خسروی بازگشایی شود و از روزهای آینده برای کاروان هایی که قبل از ماه محرم به عراق ورود می کنند بستر لازم برای کاروان های زائر فراهم شده است.

 وی اظهار داشت: همکاران ما در حوزه مرزبانی و پلیس امنیت که مسوولیت گذرنامه را عهده‌دار است بستر را فراهم کرده اند که این نقل و انتقالات و تردد ها صورت گیرد.

 فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: این جلسه در راستای یک بررسی و برآورد و تجدید در اجرای مسوولیت ها و ماموریت ها است زیرا رویداد بزرگ اربعین یکی از ماموریت های بزرگ و افتخاری برای ما است که امروز مقدمات کار و هماهنگی و تبادل نظر در این موضوع صورت گرفت و به نوعی یک احراز آمادگی هم در حوزه انتظامی و مرزبانی است.

سردار جاویدان ادامه داد: همچنین در این جلسه پیرامون چند موضوع بحث و تبادل نظر داشتیم که مهمترین موضوع بحث صادرات و واردات و وضعیت پایانه های مرزی پرویزخان، خسروی و سومار بود که با تدابیر ابلاغ شده و همچنین روندی که در داخل استانداری و مسوولیتی که هم انتظامی و هم مرزبانی استان در وصف کنترل و نظارت بر صادرات و واردات دارند، تسهیلاتی برای سهولت در این کار انجام و توافقات خوبی مصوب شد.

وی ادامه داد: همه باید کمک کنیم به همه افرادی که در حوزه مسائل اقتصادی فعال هستند تا انضباط و  امنیت در این پایانه ها و محورهای منتهی به پایانه ها و همچنین در مرز انجام شود که در این حوزه دغدغه و مساله ای  برای تجار و فعالان در مرز نداشته باشیم.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه نیز گفت: گردهمایی فرماندهان مرزبانی و انتظامی استان در هنگ مرزی قصرشیرین به منظور تعامل و هم افزایی بین ۲ فرماندهی صورت گرفت.

سردار «کیاست سپهری» افزود: مبارزه جدی و قاطع با پدیده شوم قاچاق، تسهیل در صادرات کالا از پایانه‌های مرزی، ارتقاء امنیت در مرز و پایانه‌های مرزی، پوشش بیشتر نقاط و محل های جرم خیز و رصد قاچاقچیان از موارد مورد بحث امروز بود.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه در ادامه گفت: کنگره بزرگ اربعین حسینی در ابتدای شهریور ماه امسال برگزار می شود که در این راستا دروازه مهم و بین المللی خسروی برای تشرف زائران به عتبات عالیات مورد استفاده قرار می گیرد.

 وی ادامه داد: با زیرساخت های خوبی که در پایانه مرزی شهرستان‌های مرزی و استان کرمانشاه وجود دارد پیش بینی این است که بخش زیادی از زائران و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) از مرز رسمی خسروی وارد خاک عراق شوند و ما در این راستا آمادگی کامل را برای خدمات رسانی داریم.

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزارنفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که  این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی  - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، کاظمین ۲۰۳، کربلا ۳۰۰، سامرا ۳۲۶ و نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد. خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند.

زائرانی که از خسروی عازم عراق می شوند پیش از زیارت امام حسین(ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت»  ملقب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha