تلفات شبکه برق در استان اردبیل کاهش می‌یابد

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: با تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار به دلیل افزایش سطح مقطع ، بخش عمده‌ای از ضعف برق حل شده و شاهد کاهش تلفات شبکه خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسین قدیمی روز دوشنبه در حاشیه مانور اقدام فراگیر فیدر ۴ برق خلخال در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با اقداماتی که در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل است، ناپایداری‌هایی که در شبکه سطح فشار ضعیف بویژه در مواقع بحرانی مانند بارش برف و طوفان به وجود می‌آید، از بین خواهد رفت.

وی اولویت اول شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل را جایگزینی کابل‌ها و سیم‌های مسی با کابل‌های خودنگهدار در مناطقی دانست که سطح پایداری برق در آنها پایین بوده و نوسان برق و افت ولتاژ دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل دومین اولویت شرکت توزیع نیروی برق اردبیل را اصلاح مسیرهایی ذکر کرد که دارای ضعف برق هستند که با تعویض سیم در این مناطق هم ضعف برق از بین رفته و هم تلفات شبکه در این مناطق کاهش می‌یابد.

قدیمی افزود: این شرکت برای افزایش سطح پایداری برق و کاهش نوسان و قطعی‌های برق شهرستان خلخال ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه می‌کند.

قطعی برق مشترکان اردبیلی در تابستان به حداقل می‌رسد

وی اظهار کرد: مانور امروز افزایش سطح پایداری شبکه برق بخش خورش‌رستم خلخال با بکارگیری توان کاری ۳۰ گروه عملیاتی شامل ۱۶۰ نفر نیروی انسانی کارآزموده و خودروهای عملیاتی و تجهیزات مرکز و تمام شهرستان‌های استان اردبیل اجرا خواهد شد .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل خاطرنشان کرد: این مانور با هدف افزایش پایداری شبکه برق‌رسانی به شهر هشجین و روستاهای تابعه برای تعمیر و تعویض تجهیزات موردنیاز انجام می‌شود و سطح پایداری شبکه ارتقا یافته و از نوسان و قطعی‌های مکرر ناشی از وجود نقص در شبکه برق‌رسانی بخش خورش‌رستم جلوگیری خواهد شد.

قطعی برق مشترکان اردبیلی در تابستان به حداقل می‌رسد

وی با بیان اینکه ارتقای آمادگی همکاران شبکه توزیع نیروی برق استان اردبیل در مقابله و رویارویی با انواع بحران‌های طبیعی و تمرین چگونگی حفظ پایداری شبکه در مواقع بحرانی است، اظهار کرد: این مانور با همکاری فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی خلخال ،جمعیت هلال احمر و پلیس راهور این شهرستان و همچنین پلیس راه خلخال به زنجان در طول روز دوشنبه سی‌ام خردادماه در مسیر خط برق خلخال به هشجین با استفاده از اکیپ‌های خط گرم و سرد برق استان اجرا می‌شود.

قدیمی افزود: علاوه بر اجرای مانور امروز ، برنامه‌هایی که برای ارتقای سطح پایداری شبکه برق شهر هشجین در دستور کار قرار گرفته ، جایگزینی کابل خود نگهدار برق به جای سیم‌های مسی است که این پروژه نیز تا اواخر تیرماه امسال اجرا و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

قطعی برق مشترکان اردبیلی در تابستان به حداقل می‌رسد

وی با بیان اینکه از دهم اردیبهشت تا به امروز ۳۰ کیلومتر از شبکه‌های مسی این شهر با کابل‌های خود نگهدار تعویض شده، اظهار کرد: امسال یک‌ هزار و ۴۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار با سیم‌های مسی خطوط انتقال برق فشار متوسط در مرکز و شهرستان‌های مختلف استان اردبیل جایگزین می‌شود.

قدیمی همچنین از تبدیل شبکه‌های انتقال برق فشار متوسط خلخال و کوثر به طول ۲۲۵ کیلومتر خبر داد و گفت: با تلاش‌های نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی و تامین اعتبار مورد نیاز، پروژه ۱۷۵ کیلومتری اجرای طرح جایگزینی کابل خودنگهدار به جای شبکه‌های مسی به ۲۷۵ کیلومتر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: پیش از این برای اجرای پروژه‌های جایگزینی کابل خودنگهدار به طول ۱۷۵ کیلومتر در شهرستان خلخال ۳۵۰ میلیارد ریال و ۵۰ کیلومتر در کوثر مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال و در مجموع برای دو شهرستان ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته بود که با افزایش اعتبارات جذب شده  ۱۰۰ کیلومتر به مجموع شبکه‌های جایگزینی کابل خود نگهدار روستایی خلخال اضافه شد.

قدیمی با بیان اینکه امسال ۲۰ درصد از اعتبارات مربوط به بهسازی روشنایی معابر روستایی استان به روستاهای شهرستان خلخال اختصاص یافته است، افزود: سهم خلخال از ۵۰۰ چراغ به یک هزار چراغ افزایش یافته و امسال یک‌هزار چراغ روشنایی معابر روستایی بهسازی ، نوسازی و یا تعویض می‌شود.

فرماندار خلخال نیز در این مراسم اظهار کرد: اجرای پروژه‌های ارتقای پایداری شبکه‌های برق خلخال و بخش‌های شاهرود و خورش‌رستم این شهرستان جزو مصوبات سفر استاندار اردبیل به این شهرستان است.

سیدجواد یحیی‌زاده اظهار کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل برای اجرای این طرح در مرکز و بخش‌های تابعه خلخال ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه کرده و بر اساس توافق صورت گرفته اجرای طرح پایداری برق هشجین تا آخر مردادماه و کلور مرکز بخش شاهرود تا آخر شهریور امسال پایان می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha